Rockwools engagement i Rusland koster dyrt på imagekontoen
Rockwools fortsatte tilstedeværelse i Rusland trods landes angrebskrig i Ukraine har tiltrukket sig megen opmærksomhed. Ofte af den negative slags. Det koster dyrt på imagekontoen, viser en ny imagemåling foretaget af konsulenthuset Caliber ifølge finans.dk.
Isoleringsgigantens omdømme blandt danskerne er faldet mest, når man ser på selskab i C25-indekset, de 25 mest omsatte aktier på Københavns Fondsbørs, over det seneste år.
Rockwool er rutsjet fra højt til lavt på en skala, der måler fra meget højt til meget lavt.
Konsekvenser er dog til at overse, når det kommer til at tiltrække medarbejdere:
- Når det (at omdømme er vigtigt for firmaet, red.) er sagt, har vi, set fra et rekrutteringsperspektiv, ikke oplevet nogen nævneværdige konsekvenser i forbindelse med vores beslutning om at beholde fabrikkerne i Rusland, skriver kommunikationschef Michael Zarin til finans.dk.