Det er svært at forstå, hvor stort Femern-byggeriet er, når man når til enden af Sydmotorvejen i Rødbyhavn. Man kan enten køre ligeud og direkte ombord på Rødby-Puttgarden færgen. Kører man til højre, fører vejen direkte til Lollands absolutte vækstmotor i disse år, Femern Bælt-tunnelen.
Et tidligere hotel med en legeplads fuld af havdyr og elemen...
Robotter skal svejse armeringsstålet til verdens længste sænketunnel
I den aller sydligste del af Danmark er man ved at lægge sidste hånd på de fabrikker, der skal lave elementerne til Femern Bælt-tunnelen. 350.000 tons armeringsstål skal svejses af 50 smede – og et hav af robotter
4
Billeder
350.000 tons armeringsstål skal passere igennem Femerns nye cut and bend-fabrik. Har vil robotter skære stålet til og svejse armeringsburene sammen. Foto: Magnus Møller
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement