23948sdkhjf

Tungløft i Køge

Arbejdet med Køge Nord Stations gangbro gik ind i sin næste fase, da Banedanmark og hovedentreprenøren Bladt Industries henover weekenden fik hejst to 150 ton tunge broelementer på plads hen- over Køge Bugt Motorvejens nordgående spor

Et af de 150 ton tunge broelementer til Køge Nord Stations gangbro skulle monteres henover Danmarks mest trafikerede motorvej, og der var brug for både præcision og plads, da to store kraner blev sat i arbejde.

Montagen af de i alt seks elementer til den 225 meter lange gangbro, er delt op i flere etaper. Det første element blev monteret henover S-banen i starten af november 2017, og montagen af de tre sidste elementer, herunder elementet over motorvejens sydgående spor, forventes at ske i sidste halvdel af august.

Når gangbroen til Køge Nord Station står færdig, strækker den sig over S-banen, Køge Bugt Motorvejen samt den nye bane mellem København og Ringsted.

Gangbroen skal fra sommeren 2019 gøre det muligt hurtigt og enkelt at skifte mellem S-banen på den sydlige side af Køge Bugt Motorvejen og den nye bane mellem København og Ringsted på den nordlige side af motorvejen.
rg

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125