23948sdkhjf

Udlejer former ny plan om deleøkonomi

Udlejningskoncernen Cramo er på banen med sin nye strategiplan frem mod 2020, "Shape&Share" kaldes den

Cramo’s nye Shape&Share strategi skal skabe vækst for både Cramo og samfundet.

Da Cramo er en af de store europæiske virksomheder indenfor udlejning af materiel og pavilloner, er det helt naturligt at gå i front indenfor digitalisering og deleøkonomi i branchen.

Med udgangspunkt i dette, har Cramo koncernen netop offentliggjort sin strategi for 2017-2020.

Den nye strategi hedder Shape&Share, og er et udtryk for Cramo ønsker at være med til at forme (Shape) fremtiden indenfor udlejningsbranchen, ved bl.a. at gå i front med deleøkonomi tankegangen (Share).

Shape&Share strategien fokuserer på vækst på udvalgte markeder, optimering af nuværende ydelser og at udvikle innovative ideer.

Det skal være med til at skabe vækst for både Cramo og samfundet, idet deleøkonomi tager udgangspunkt i at udnytte eksisterende ressourcer maksimalt, ved at dele med hinanden.

Tre megatrends
Cramo vil opnå vækst via forskellige forretningsmodeller, fælles ressourcer og en virksomhedskultur, der fokuserer på innovation. Shape&Share strategien tager udgangspunkt i tre megatrends: urbanisering, bæredygtighed og digitalisering.

- Ved hjælp af digitalisering er vi i stand til at vurdere hvordan vi opfylder de behov, der er for innovationer. Vi lægger en masse værdi i at skabe positive kundeoplevelser, og ønsker at komme med endnu flere fleksible lejeløsninger til vores udlejning og moduler, siger adm. direktør i Cramo Group Leif Gustafsson.

At dele ressourcer
Som en virksomhed i udlejningsbranchen, har Cramo valgt at udnytte potentialet i deleøkonomi. Forbrugere i dag benytter sig ofte af deleøkonomi, for at spare tid og penge. Deleøkonomi skaber værdi for en virksomhed og samfundet, i de muligheder der findes i en mere bæredygtig fremtid.

- Udlejning er en bæredygtig handling. Ikke alene kan Cramo levere udstyr til sine kunder, men kan også dele sin viden og ekspertise om maskinerne. Vi kan tilbyde vores kunder en effektiv og sikker vejledning, og undervisning i hvordan man burger vores udstyr. På denne måde kan vi også hjælpe til et bedre miljø og øget arbejdssikkerhed, understreger Leif Gustafsson.

 I overensstemmelse med den nye strategi sigter Cramo efter at dele og udvikle sin interne ekspertise, og distribuerer sin viden endnu mere effektivt. Dette fokusområde er muligt for alle medarbejdere at tage del i.

- I udlejningsbranchen, er vores personale vores vigtigste konkurrenceparameter. Her i Cramo fokuserer vi på at uddanne vores personale, og dyrke en innovationskultur.

- Vi har organiseret et internt Innovation Race tidligere på året, hvor alle Cramo medarbejdere på tværs af landene, blev inviteret til at deltage, for at komme med sine inputs til innovative løsninger. Det gav så gode resultater, at Cramo nu vil etablere et Cramo Innovation Lab. Vores mission er at “Create great days at work and room for great days", slutter Leif Gustafsson.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125