23948sdkhjf

Volvo Entreprenørmaskiner rekrutterer ny chef internt

Erfaren intern ildsjæl bliver ny adm. direktør for Volvo Entreprenørmaskiner
Det bliver den tidligere markedschef for Volvo Entreprenørmaskiner, Jens Ejsing, der kommer til at efterfølge forhenværende adm. direktør Per Stjernqvist - som sidst i 2015 meddelte, at han ville søge nye græsgange.
Den 50-årige Jens Ejsing kom til Volvo i 2008, og som ny markedschef igangsatte han en række initiativer, der skulle hjælpe med at cementere Volvo Entreprenørmaskiners stærke position på markedet.

På trods af den voldsomme stagnation på markedet i forbindelse med byggekrisen, der rigtig tog fat fra 2010, lykkedes det salgsafdelingen hos Volvo at bevare fodfæstet. Og med Jens Ejsing i spidsen kom salgsafdelingen i Volvo Entreprenørmaskiner sig imponerende hurtigt, da krisen begyndte at løje af.

Et af Jens Ejsings vigtigste fokuspunkter har været at give sine kunder et mere præcist oveblik over totaløkonomien i deres ejerskab af entreprenørmaskiner – også kaldet Total Udgift af Ejerskabet. Eller forkortet TCO. TCO beregner vigtige poster som brændstofforbrug og service sammen med anskaffelsen af entreprenørmaskinen – og giver derfor et reelt tal for økonomien.

”Alle kan sælge en entreprenørmaskine billigt. Men hos Volvo sørger vi for, at den totale udgift er billig. Det tal har alle kunder glæde af at kende!”, siger Jens Ejsing. Han fortsætter:
”Vi vil blive ved med at have fuld fokus på TCO – det giver vores kunder det mest fair grundlag at vælge maskine på.”

Jens Ejsing fortæller samtidig, at han generelt vil fortsætte den linje, som forhenværende adm. direktør Per Stjernqvist har lagt.
”Vi har haft et tæt og frugtbart samarbejde i alle årene – jeg er glad for at have fået chancen for at føre den sunde og succesfulde linje videre.”
Jens Ejsing overtager formelt jobbet som administrerende direktør den 8. februar 2016.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109