23948sdkhjf

10 modeller ryger ud og 10 nye kommer ind

Italienske MultiOne redskabsbærere opgraderer med helt nye udviklinger på hele modellinjen
Den italienske minilæsser-producent MultiOne går radikalt til værks, når der skal justeres på modelprogrammet.

10 eksisterende modeller forsvinder nu fra programmet og erstattes af 10 helt nye. En af de nye, MultiOne 7.3, når frem fra Italien til præsentation på Hjørring Dyrskue fredag den 19. og lørdag den 20. juni.

”Det kan minde om en revolution, når man fjerner så mange modeller og ruller lige så mange nye ind. Det er det også. MultiOnes nuværende 800- og 900-serier, som vi kender dem i dag, glider simpelthen ud. I stedet kommer der en ny model 6.3, en 7.3, en 8.3, en 9.5 og en stor 10.8-model med ikke færre end 84 hk”, fortæller salgskonsulent Tommy Kærgaard hos den danske MultiOne-importør, HCP Danmark.

”Helt specielt er, at de fem nye modeller hver kommer i to forskellige versioner, så der totalt bliver tale om 10. De bygges over samme chassisramme, men med mulighed for førerplacering enten forrest eller bagest. MultiOne har hele tiden adskilt sig fra en række kolleger ved, at førerpladsen sidder på den første del af maskinen før knækket. Nu laver fabrikken de nye modeller med mulighed for i stedet at vælge sædeplatformen på den bageste del af maskinen, hvis det passer bedre”, forklarer Tommy Kærgaard.

Roligt leje og fuld fart

De italienske maskiner har fundet roligt leje hos HCP Danmark efter en lidt omtumlet tilværelse tidligere. Mærket har været hos forskellige danske importører, men havnede så hos HCP Danmark i starten af 2014.

”Det har helt klart været en fordel for MultiOne med solid ballast i form af et vel etableret maskinfirma med den fornødne serviceorganisation. Det giver ro på bagsmækken, men samtidig mulighed for fuld fart frem. Det har vi så salgsmæssigt. Cirka hver 14. dag kommer der et sættevognstræk fra Italien med nye maskiner. Et sted mellem 10 og 15 pr. gang, afhængig af hvilke modeller, der er tale om”, siger Tommy Kærgaard.

HCP har også forhandlingen af MultiOne i Sverige, og her er firmaet klar til med Tommy Kærgaards ord ”virkelig at give gas”.

Sverige smitter

”Vi fik Sverige med i efteråret 2014, og vi har allerede stor succes med MultiOne på det store svenske marked. Det er en succes, der kommer til at smitte af også på de danske kunder. Jo stærkere, vi er som importør, jo bedre priser og forsyninger af reservedele kan vi skaffe os hos fabrikken i Italien”, siger salgskonsulenten.

Når de nye modeller for alvor begynder at rulle til Danmark om en måneds tid, bliver det med ny udvikling på en række områder. Generelt byder de nye på væsentlig større løftekapacitet end de maskiner, de afløser. Hydraulisk bliver der mulighed for to-speed på alle modeller. Og motormæssigt kommer MultiOne fremover til at brede sig fra 28 til 84 hk.

Det bliver i øvrigt i familien, når der bydes på et imponerende stort redskabsprogram til de knækstyrede minilæssere. Det er virksomheden CSF, der producerer MultiOne-maskinerne. CSF ejes af Carraro-familien, som også har fabrikken Zappator med produktion af redskaber.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078