23948sdkhjf

Forandring giver en dynamisk udlejer

I en udlejningsvirksomhed er det naturligt at have hovedfokus på materiellet, men hos Del-Pin er medarbejderne den centrale faktor for tilfredse kunder, udvikling og vækst
A.L. Del-Pin A/S har som mange andre virksomheder i bygge- og anlægssektoren været gennem markante forandringer de seneste år for at tilpasse sig en ny markedssituation efter finanskrisen. Forandringerne er lykkedes, og det skyldes i høj grad, at der er holdt fast i nogle grundlæggende værdier omkring medarbejderne.

Det har også været tilfældet i den seneste proces, hvor Del-Pin er blevet DRA-certificeret af Materielsektionen under Dansk Byggeri. Del-Pin har hovedsæde i Sønderborg og i alt ni udlejningsafdelinger i Syd- og Sønderjylland og på Fyn.

I fokus

”Uanset forandring går vi aldrig på kompromis med, at vi vil give kunden en seriøs, professionel og smilende behandling, og det udleves af den enkelte medarbejder”, siger direktør Niels-Henrik Hedegaard, som er den kun tredje direktør i firmaets mere end 60-årige historie.

”Bubbi Del-Pin grundlagde firmaet i 1950’erne, Allan Del-Pin har passeret sit 40-års jubilæum, og han har nu for godt et år siden ansat mig som adm. direktør. Det vidner om stabilitet, men der er også sket store forandringer, fordi vi agerer i en meget dynamisk sektor, og det har stillet store krav til medarbejderne”.

Store krav

”Tilpasning til markedssituationen, en ny direktør og nu senest certificering af virksomheden har krævet virkelig meget af medarbejdernes omstillingsevne og af deres aktive medvirken. Vi har kun kunnet gennemføre de mange forandringer, fordi medarbejderne ikke alene har accepteret forandringerne, men har medvirket aktivt til at forme fremtidens udlejningsvirksomhed. Det er helt afgørende i en virksomhed, der lever af kundeservice, at vi har medarbejdere, der engagerer sig i at omstille virksomheden ikke for omstillingens skyld, men for at levere den bedst mulige oplevelse for kunden”.

”Selv om udlejning af materiel måske kan forekomme relativt enkel, så er der en række indbyrdes forbundne processer, som skal hænge godt sammen, og der er ikke mindst en kunde, som skal opleve, at hans ønske og behov bliver imødekommet – og lidt til. Det kan godt være, at vi på overfladen udlejer en maskine eller et stykke værktøj, men egentlig leverer vi jo en service, og det har vore medarbejdere virkelig forstået”, siger han.

Medarbejderne med

”Da vi gik i gang med DRA-certificeringen havde jeg to ultimative krav. Det skulle være en god forretning i sidste ende. Det andet krav var, at medarbejderne skulle involveres i processen. Der skulle altså lyttes til, hvordan man arbejder i afdelingerne og på værkstederne. Med udgangspunkt i vore forretningsgange har vi optimeret og tilpasset dem DRA-certificeringen, hvor det var nødvendigt, og vi har fokuseret på en høj grad af automatisering – at løse opgaverne rigtigt første gang og samtidig sikre fleksibilitet og skalérbarhed i systemet. Jeg synes, det er lykkedes i kraft af medarbejdernes engagement og faste tro på, at det er med til at fremtidssikre Del-Pin”, siger Niels-Henrik Hedegaard.

Del-Pin har 45 medarbejdere inden for udlejningssektoren.

sigh
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.298