Forrygende start med amerikanske Mustang
Scantruck fra start i højt gear med ny import af amerikanske Mustang-læssere
- Vi fik jo lov til at præsentere vores nye import og forhandling med en snigpremiere ved vores ScanMek-udstilling i slutningen af januar. Og præsentationen på ScanMek har virkelig skabt interesse for vores nye import af de kompakte læssemaskiner, fortæller Scantrucks salgschef, Henrik Kirketerp-Møller.
- Der er allerede lavet aftaler om de første nye Mustang-læssere fra Scantruck. Og vi har haft mange henvendelser fra firmaer, der allerede har Mustang på maskinlisten. De vil høre, om vi også er i højt gear med reservedele og service. Og det er vi naturligvis, lover salgschefen.
Fem knækkere
- Helt fra start har vi sørget for at have masser af Mustang-maskiner klar. Den knækstyrede serie omfatter fem forskellige maskinstørrelser, og da to af dem tillige kan fås med kabine, er der i virkeligheden tale om syv modeller. De spænder fra den mindste Mustang 106 med egenvægt på 1.750 kilo over modellerne 206, 306 og 406 til AL-seriens største, Mustang 506 på 3.375 kilo med kabine. Fra mindst til størst spænder læsserne fra 435 kilo i skovlen til en læssekapacitet på 1.161 kilo, fortæller Henrik Kirketerp-Møller.
De tre største knækstyrede minilæssere har alle 100 procent elektrisk differentialespærre og tillige inch-pedal, så føreren kan benytte sig af trinløs variabel hastighed på maskinen.
Foruden den knækstyrede serie, byder Mustang også på de kendte skridstyrede modeller. Her kan vildhesten virkelig sparke solidt bagud. På det amerikanske hjemmemarked sidder Mustang på ikke mindre end 60 procent af salget af skridstyrede minilæssere.
- Det skridstyrede program omfatter en lang række modeller. Og det kompletteres yderligere af Mustangs track-modeller, som er skridstyrede maskiner på bånd, siger Henrik Kirketerp-Møller.
Alle er klar
Overtagelsen af Mustang-importen og forhandlingen har skabt ekstra travlhed i Scantruck-hovedkvarteret i Skive. Mustang-sortimentet skal naturligvis også med i planlægningen for Scantrucks nye sjællandske hovedkvarter i Ringsted, som åbner om kort tid. Netop nu er håndværkerne i fuld gang med at lægge de sidste hænder på byggeriet.
- Alle vore sælgere vil kunne hjælpe kunderne med Mustang-maskiner. Servicemæssigt har vi på forhånd været rigtigt godt rustet. Vi har eksperter på værkstedet og i servicebilerne, der er vant til at skrue i Atlas, som jo er maskintypen, der størrelsesmæssigt præcist ligger over Mustang. Derfor matcher de to mærker helt perfekt.
- Og vore reservedelsfolk har haft travlt med at skabe en helt ny Mustang-afdeling på lageret. De gængse reservedele, vi ikke selv har på reolerne, får vi med døgns varsel fra det europæiske centrallager hos Manitou i Frankrig, fortæller salgschef Henrik Kirketerp-Møller.