Volvo Entrepremørmaskiner flytter kontoret til Ringsted
I slutningen af marts måned flytter Volvo Entreprenørmaskiner sit sjællandske domicil fra Roskilde til Ringsted, og samtidig ændres servicekonceptet yderligere
Baggrunden er den enkle, at Volvo One-Site konceptet har overflødiggjort behovet for de hidtidige store værksteds- og reservedelsfaciliteter. Ved hjælp af lastvognsbaserede mobile værksteder kan Volvo servicere sine kunder der, hvor deres maskiner befinder sig, effektivt og omkostningsbesparende.
Kun i sjældne situationer behøver kunderne at undvære sine maskiner i længere tid og få dem transporteret til værksted for at blive repareret. For maskiner med Volvo Service Aftaler arbejder Volvo med at gøre sådanne transporter gratis.
- Med Volvo On-Site konceptet har vi flyttet et flertal af vore aktiviteter ud til vore kunders domiciler og arbejdspladser, fortæller Volvo Entreprenørmaskiners A/S adm. direktør, Per Stjernqvist:
Filosofien er den enkle, at det altid er billigere og mere effektivt, at vi kommer til kunderne, end at de kommer til os.
Lejer ud i Roskilde
Anlægget i Roskilde er lejet ud til et produktionsfirma og selv har firmaet lejet sig ind hos en kollega i Volvo koncernen, Titan Lastvogne A/S i Ringsted.
- Reelt har Volvo Volvo Entreprenørmaskiner A/S fremover kun brug for egnede lokaliteter til vore salgs-, it- og økonomi- og kundesupport afdelinger, oplyser Per Stjernqvist.
I forbindelse med flytningen har Volvo Entreprenørmaskiner indgået en videregående samarbejdsaftale med Titan Lastvogne, således at der på Titans afdelinger i Ringsted, Holbæk, Solrød og Nr. Alslev etableres udlevering af reservedele til entreprenørmaskiner for de kunder, som ikke får reservedele leveret på deres egne adresser.
Gennem et par år har Volvo Entreprenørmaskiner udviklet og forfinet sit Volvo On-Site servicekoncept, som er udviklet for at effektivisere maskinejernes udnyttelse af deres maskiner.
- Vi har flyttet en stor del af de aktiviteter, der tidligere fandt sted på vore regionale værksteder derud, hvor kundernes maskiner arbejder, fortæller Volvo Entreprenørmaskiners eftermarkedschef, Torben Volder.
Nu tager vi ét skridt videre. Vi garanterer vores service-aftale kunder, at vi kan reparere deres maskiner på stedet - så de hurtigt kan komme i arbejde igen. I de specielle tilfælde, hvor vi ikke kan og er nødt til at få maskinen ind på centralværkstedet i Taulov, tager vi os af transporten også økonomisk, lover Torben Volder.
Tæt samarbejde
Volvo On-Site konceptet er baseret på et tæt samarbejde mellem den enkelte kunde og Volvo Entreprenørmaskiners kundekonsulenter, som er bindeleddet til alle Volvo Entreprenørmaskiners mange produkt- og servicetilbud.
Volvo On-Site er et fleksibelt koncept.
- Vor deltagelse ude på kundernes arbejdspladser kan i vid udstrækning aftales individuelt og skræddersyes efter kundernes behov, oplyser Torben Volder og understreger, at konceptet ikke er begrænset til Volvo maskiner. Det kan omfatte servicering, reparationer og vedligeholdelse af maskiner af alle typer og mærker.