Hededanmark opruster kommunikationen
Virksomhedsovertagelser og flere opgaver nødvendiggør en styrkelse af Hededanmarks kommunikationsindsats
Alene opkøbet af Skælskør Anlægsgartnere har betydet 300 nye medarbejdere, og inden for de seneste måneder har Hededanmark overtaget vej- og parkservice i Favrskov, Frederikssund og Svendborg kommuner.
Derfor styrker Hededanmark nu sine kommunikationsaktiviteter med oprettelsen af en fælles og nyetableret kommunikations- og marketingafdeling under ledelse af den nyansatte kommunikationsdirektør Anders Lehmann, der ligeledes træder ind i Hededanmarks ledergruppe.
Overordnede ansvar
Anders Lehmann får det overordnede ansvar for virksomhedens interne og eksterne kommunikation og refererer til adm. direktør Carsten With Thygesen.
- HedeDanmarks organisation er vokset markant inden for kort tid, og med udsigt til fortsat vækst også i de kommende år er det vigtigt, at vi tilfører ressourcer og kompetencer til at sikre den fortsatte sunde udvikling af HedeDanmark også når det gælder kommunikation. Vi har samtidig etableret os solidt på det kommunale marked og dermed eksponeret HedeDanmark i et politisk spændingsfelt, hvor både intern og ekstern kommunikation har stor betydning for en succesfuld opgaveløsning, siger Carsten With Thygesen.
20 års erfaring
Anders Lehmann kommer fra en stilling som partner i kommunikations- og rådgivningsvirksomheden Bottomline Communications, hvor han i en fireårig periode fungerede som kommunikationsrådgiver for nogle af Danmarks største virksomheder inden for blandt andet corporate communications, public affairs, medierelationer, CSR, forandringskommunikation og virksomhedshandler. Anders Lehmann har beskæftiget sig med kommunikation i mere end 20 år. Han er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og har arbejdet som journalist på Berlingske Tidende og DR.
I 2000 tiltrådte han en stilling som informationschef i it-virksomheden Damgaard og var siden gennem seks år kommunikationschef i forsikringskoncernen Topdanmark.