Vi styrker dækningen af byggeriet
Nordiske Medier, som blandt andet udgiver Licitationen-Byggeries Dagblad, går i offensiven og styrker dækningen af byggeriet. Det sker med tre nye digitale medier, der har fokus på de største, mest komplicerede og dyreste anlægsbyggerier i Danmarkshistorien.
Det første medie ventes lanceret i december, mens de to andre er klar i løbet af de næste to - tre måneder.
- Bygge- og anlægsbranchen har højeste prioritet hos Nordiske Medier. Og vi er overbeviste om, at de tre anlægsprojekter, der samlet har et anlægsbudget på et større trecifret milliardbeløb, i den grad kræver et helt særligt fokus, udtaler adm. direktør Jesper Hansen, Nordiske Medier.
News you can use
De tre medier får fokus på henholdsvis Femern, Lynetteholm og Energiøerne (Energiø Nordsøen og Energiø Bornholm). De tre medier kommet til at hedde EnergyislandNews, FemernNews og LynetteholmNews.
Målgruppen for de tre nichemedier er beslutningstagere og specialister i virksomheder, politikere og lokale personer med interesse for at følge de store anlægsprojekter på tætteste hold. De tre medier vil have fokus på selve byggeriet og det forberedende arbejde. Herunder med reportager og interviews med hovedpersoner. En intensiv dækning af beslutningsprocesser, teknik, innovation, økonomi og tidsplaner. Vi vil følge tæt, hvornår udbuddene kommer og have et særligt fokus på entreprenører, rådgivere, arkitekter og andre involverede virksomheder.
Viden og ressourcer
Nordiske Medier udgiver i forvejen en række medier med fokus på byggeriet i Danmark. Udover Mester Tidende og Licitationen - Byggeriets Dagblad er det Building-Supply, ArkByg og Wood-Supply. Derudover er Projektagenten et digitalt værktøj, som giver det bedste overblik over, hvad der udbydes af nye projekter.
De tre nye medier vil også kunne trække på viden og ressourcer fra søstermedier som Søfart, Jern- og Maskindustrien, Fremtidens Logistik samt Transportmagasinet.
De tre nye sites kræver i første omgang ansættelse af fire nye medarbejdere: Tre journalister og en medarbejder til det kommercielle team, men det er forventningen, at de vil vokse efterhånden, som anlægsprojekterne skrider frem. De nye nichemedier opfylder et behov hos professionelle, som ønsker at følge projekterne på allertætteste hold.
- Jeg er sikker på, at vi inden for relativt kort tid kan få en fornuftig abonnementsbase på de nye medier, siger Jesper Hansen.
De tre nye digitale medier bliver abonnementsbaserede og udkommer med daglige nyhedsbreve.
Om Nordiske Medier
Nordiske Medier er Skandinaviens største virksomhed inden for rene B2B-medier og har fokus på at være helt tæt på brancherne.
Koncernen tæller cirka 220 ansatte og udgiver cirka 50 onlinemedier samt 30 printmedier, der sendes ud til over en halv million nyhedsbrevmodtagere.
Nordiske Medier er til stede i Danmark, Sverige og Norge.
Kilde: Nordiske Medier