23948sdkhjf

Ny bestyrelsesformand i modulfirma udpeger direktør og retning

Den danske erhvervsmand Jens Moberg tiltrådte tidligere i år som bestyrelsesformand for modulfirmaet Adapteo. Nu har han ansat Johanna Persson som adm. direktør, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Den nyligt tiltrådte bestyrelsesformand fremhæver bæredygtighed og digitale løsninger som hjørnestenene i strategien, der skal give Adapteo yderligere luft under vingerne.

Han suppleres af den nye direktør, Johanna Persson, der også sætter ord på, hvordan firmaet kan indtage en stærkere position som cirkulær virksomhed:

– Som virksomhed har vi takket være vores cirkulære forretningsmodel en god base at bygge videre på. Der er et stort potentiale, hvis vi arbejder strategisk med at fortælle omverdenen om de værdier, vi bringer til markedet, siger Johanna Persson i pressemeddelelsen.

Kan sammenlignes med en delebil

Også Jens Moberg peger på det cirkulære som kernen for forretningen:

– Adapteos fleksible pavillonløsninger kan på mange måder sammenlignes med en delebil, hvor man bruger efter behov fremfor at eje. Deleøkonomi eller rettere cirkulær økonomi er et nøgleord for vores løsninger, der kan bruges igen og igen, lyder det fra bestyrelsesformanden.

Udover at satse på bæredygtige materialer, handler det om at sørge for, at bygningerne forbruger mindst muligt energi. Her spiller digitalisering en vigtig rolle ifølge Jens Moberg, der vil satse yderligere på digitale løsninger, som eksempelvis sensorer og apps, der skal sikre en optimering rent energimæssigt i brugen af bygningerne:

– Vi er nødt til at tænke energieffektivitet på en anden måde end tidligere. Digitalisering tillader os at skabe nogle værktøjer, der hjælper os i hverdagen og begrænser energiforbruget, påpeger Jens Moberg.

Fik 1.100 ekstra pavilloner i Danmark

På sidste dag af 2021 underskrev Adapteo og MT Højgaard den endelige aftale, som gjorde pavillonleverandøren til ejer af pavillonvirksomheden Ajos A/S.

MT Højgaard og Adapteo annoncerede handlen med Ajos i starten af december sidste år. Salgsprisen blev dengang oplyst til cirka 325 mio. kr., et beløb som dog justeres endeligt efter fire år med afsæt i en earn-out-aftale.

Handlen omfattede fire specialiserede medarbejdere i Køge og Vejle samt alt materiel, herunder cirka 1.100 pavilloner.

 

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.142