23948sdkhjf

Have & Landskab kom velbesøgt tilbage efter corona

Der var tilfredshed at spore hos udstillere og gæster på den nu overståede udstillingsmesse

Udstillingen Have & Landskab er veloverstået, og med en meget beskeden lille nedgang i besøgstallet, der landede lige over 10.000, kan arrangørerne se tilbage på en veloverstået begivenhed.

Dermed er messekonceptet tilbage efter corona’en, som en del af den markedsføring, som virksomhederne gør brug af for at synliggøre sig overfor kunderne. Men messerne er også noget som nogle overvejer, om der er fremtid i.

Hos virksomheden Helms TMT er man godt tilfredse:

- Jeg var der ikke hele tiden, men jeg har sjældent haft så travlt som fra starten af en udstilling. Det væltede ind med interesserede, og konceptet bag Have & Landskab er jo velgennemprøvet, og det passer til de målgrupper vi har i vores virksomhed, siger senior i Helms TMT, Kristian Helms, til M-Xtra Licitationen Byggeriets Dagblad.

Han tilføjer, at man også er på E&H, der kommer i senere i september, men med en væsentligt mindre stand.

- Det skyldes jo målgrupperne. Vi har ganske vist noget af vort program, der passer ind, men ikke det hele, så vi har prioriteret HL denne gang, tilføjer han.

Købestærke gæster

Han understreger at firmaet har været glade for HL, og at det er et købestærkt publikum.

- Vi har fået masser af kontakter, som der jo så nu skal arbejdes videre med, og derfor kan vi ikke rigtigt gøre det endelige resultat op nu, men måske om et halvt eller et helt år, siger han.

Han mener dog også at selve konceptet udstilling er noget, som er under en vis forandring i tiden.

- Branchen har jo ret travlt. Derfor vil der nok være en revisor eller to, der med en vis berettigelse måske kan stille spørgsmålet om, hvor vigtigt det nu er at være på en masse udstillinger, tilføjer han.

Mange arrangerer selv

Sandt er det, at mange af virksomhederne, importører og forhandlere i langt højere grad anvender in-house arrangementer som kontaktflade til kunderne. Det er nok noget, der vil brede sig ad åre.

Men indtil nu har den første post-corona messe været en succes med helt præcist 10.220 fagfolk, der fik fornyet fagligheden på Have & Landskab ’21. Messen bød på både banebrydende innovation, live-forskning, Danmarksmesterskaber og ikke mindst gensynsglæde overalt på udstillingsarealerne.

- Jeg synes virkelig, at stemningen i år har været fantastisk. Og at vi runder 10.000 besøgende, er mildest talt imponerende, når branchen har rygende travlt, og der har været usikkerhed omkring Coronasituationen, siger Have & Landskabs bestyrelsesformand og adjungeret professor ved Københavns Universitet, Palle Kristoffersen i en pressemededelelse. Han håber, at de mange fagfolk har suget til sig af den enorme viden og nytænkning, som har været til rådighed under de tre udstillingsdage i Slagelse.

Innovationspris og input

- På en udstilling med faglige aktiviteter, kurser og 248 udstillere kan ingen nå at se det hele. Men det springer i øjnene, hvordan sindssygt hurtigt hele konverteringen til el-redskaber og -maskiner går. Det rykker, og det rykker hurtigere, end vi havde drømt om. Se bare på vinderen af Maskinleverandørernes Innovationspris, som er en fuldelektrisk redskabsbærer, der kan køre hele dagen og hverken har hydraulikslange eller noget. Eller konceptet Nem Hæk, som gør det muligt at plante færdige hække hurtigt uden nævneværdige løft, mens fagligheden er stadig på plads. Eller se på antallet af hedvandsanlæg til ukrudtsbekæmpelse på belægninger. Til HL19 var der måske fem. I år er der 25 at vælge imellem, så der sker virkelig noget derude. Og så må jeg også lige nævne, at udstillingen er blevet mere sammenhængende og helstøbt, siger Palle Kristoffersen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157