Banedanmark vil fremover benytte færre rådgivere i de indledende faser af sporprojekterne. I stedet vil Banedanmark selv stå for den del af arbejdet, fortæller anlægsdirektør Peter Jonasson.
- På den første del af projekterne bruger vi ikke rådgivere længere. Det, vi er gået i gang med at tage hjem, er den helt indledende fase, hvor man skal finde...
Banedanmark skærer ned på rådgiveropgaver
Visualisering af den dobbeltsporede jernbane, Ringsted-Femern Banen, som er ét af Banedanmarks allerstørste infrastruktur-projekter til dato. Den knap 120 km lange jernbane har et budget på 9,5 milliarder kr. Hele strækningen skal stå klar senest ved åbningen af Femern Bælt-forbindelsen i 2029. (Illustration: Banedanmark)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement