Forsikringsformidling tæt på kunden
Når entreprenørmaskinerne buldrer derudad, sker der ting. Og uheldet kan være ude. Derfor er det ifølge Birgit Steffensen fra firmaet Profors, der har specialiseret sig i forsikringer for entreprenører, vigtigt at have den rigtige dækning.
Hun gør i sit firma rigtigt meget ud af at være tæt på kunden, for først når man virkelig kender virksomheden og hvad den laver, kan man optimere på forsikringen.
- For eksempel er det vigtigt, at forsikringsselskabet kender arbejdsområderne i virksomheden. Ellers risikerer man afvisning. Vi havde for eksempel en henvendelse for nogle år siden, hvor en medarbejder blev dræbt i forbindelse med nedbrydning. Vi fik policen sendt til gennemsyn. Det viste sig, at entreprenøren stod som kvægavl. Det er krav på ansvar, der så faktisk ikke er dækket, forklarer hun til Licitationen Byggeriets Dagblad.
Ud på byggepladsen
Hun tager gerne ud og taler med kunderne ude på byggepladserne, for så får hun et indtryk af, hvad de laver, og hvordan de arbejder. Det giver et langt bedre billede af kundens aktivitet, og dermed mulighed for at rådgive om optimering af forsikringen.
Hun deltager også gerne i møder for medarbejdere, som hun eksempelvis gør hos Gunnar Nielsen A/S, hvor hun fortæller medarbejderne om, hvor de skal passe på.
- Det koster selvfølgelig at have en forsikring. Derfor er det vigtigt at den er optimal i forhold til arbejdsområdet. Ellers kan det blive meget dyrere, forsikrer hun.
Stor erfaring
Birgit Steffensen har drevet forsikringsformidling fra sit kontor i Haderslev gennem mange år, og har erfaring, både med maskinstationer og entreprenørvirksomheder i bygge- og anlægssektoren. I dag er det stort set primært byggeri og anlæg, hun beskæftiger sig med.
Læs mere: Jordentreprenør har gennemført stor vækst