OP System skal styrkes i Danmark
Efter flere år med sløje resultater på det danske marked, har svenske OP System nu valgt at sætte en ny ledelse ind, som skal koncentrere sig om at få salg og service til at fungere på det danske marked. Den opgave er lagt i hænderne på Henrik Kildegaard, som har baggrund i brancher, som faktisk har været kunder til de maskiner, som OP System kan tilbyde. Derfor kender Henrik Kildegaard de elementer, der skal til for at opdyrke og vedligeholde en god kunderelation.
God beliggenhed
Firmaet har hjemme i Løsning klods op ad motorvejen og tæt på Hedensted:
- Beliggenheden her er rigtig god, både for kunderne i forbindelse med et besøg her, men også for os, når vi skal ud, siger han.
I forbindelse med at Henrik Kildegaard er tiltrådt, har man ændret lidt på tingene. Flere af de administrative funktioner er lagt til Sverige, og det samme gælder reservedelslageret, og her har OP i Sverige i forvejen et stort og velfungerende centrallager, og tidsmæssigt er der stort set ingen forskel:
- Hvis vi eller kunden bestiller reservedele inden kl. 16, vil de være fremme inden kl. 07 på adressen næste morgen. Så effektivt er det, og vi har selvfølgelig skruer og andre småting her på lageret, men som helhed vil det være OP System i Sverige, der ekspederer langt de fleste reservedele, siger han.
Hænderne frie
Det betyder også at Henrik Kildegaard har hænderne mere fri til at bygge salg og serviceorganisation op.
- Vi søger folk i øjeblikket, så vi kan reagere hurtigere, når vi får henvendelser. Vi er nødt til at være bedre, for det er dyrt for kunden, når maskinerne står stille, hvis der opstår et problem, siger han.
Virksomheden har tre stærke brands i stalden. Tyske Doppstadt er kendt igennem mange år i Danmark, og siden er Sennebogens affaldshånderingsmaskine kommet til. Det er kun denne model, for de øvrige program af Sennebogen hører under paraplyen hos UN Maskiner. Desuden har firmaet også Rubblemaster neddelings- og knusemaskiner.
- Jeg er fuldt ud klar over, at der er en opgave i at bygge et vedkommende salg og kunderelationer op her. Når jeg siger vedkommende, så er det fordi jeg skal ud og opbygge tilliden hos kunderne. Det tætte samarbejde med kunden er rigtigt vigtigt, og det gælder jo store som små. Alle er velkomne her, siger han.
Salg skal være sjovt
Han vil også arbejde med at decentralisere salget.
- Jeg kommer ikke til at stå for topstyring, men et tæt samarbejde med de folk, der arbejder her. Vi skal have det hyggeligt, og den stemning skal gerne brede sig ud til kunderne. Og det er salgskonsulenten der har ansvaret for salget hele vejen igennem. Det skal jeg ikke have æren for. Det skal han, for det er ham, der har relationen til kunderne, som gerne skal føle sig godt behandlet, siger han.
Firmaet beskæftiger ca. 15 medarbejdere, men der mangler folk især på servicesiden, og det er en af de første opgaver Henrik Kilde- gaard har, nemlig at få rettet op på servicesiden.
Især Doppstadt har gennem mange år stået som et stærkt brand af høj kvalitet herhjemme, og det skal videreføres og udbygges.