23948sdkhjf

Fynsk stål til Københavns metro

Den fynske leverandør af løsninger i stål skal levere en stor tonnage af bearbejdet stål til MetNord JV (joint-venture mellem Züblin og Hochtief), der er totalentreprenør på tunnelprojektet i Nordhavnen.

- Aftalen med MetNord viser igen, at vi er en eftertragtet samarbejdspartner for bygge- og anlægsbranchens store entreprenører – det er vi stolte af, indleder Søren Eriksen, sales manager hos Ib Andresen Industri i en pressemeddelelse.

- Aftalen er resultatet af en dialog, hvor vi sammen med kunden har drøftet ændringer og forbedringsforslag til konstruktionen. Dét sammen med et kundetilpasset setup, hvor vi blandt andet håndterer projektledelse, produktion og logistik, gør os attraktive for MetNord, fortsætter han.

Om samarbejdet udtaler Jens Kjeldsen, projektleder hos MetNord JV:

- Vi var faktisk overrasket over, at der fandtes en leverandør, som konkurrencemæssigt kunne håndtere ordren på dansk jord. At stålet bearbejdes hos Ib Andresen Industri er positivt for fleksibiliteten og leveringssikkerheden som alternativ til virksomheder i udlandet med længere leveringstider samt ønske om større leverancer.

Konstruktionstilpasning
Udover fleksibilitet og leveringssikkerhed nævner Jens Kjeldsen også dialogen omkring konstruktionen af nødsporsgangbroen:

- Der er en god dialog mellem os. En dialog som startede med, at vi kiggede på optimeringsmuligheder af selve konstruktionen baseret på IAI’s produktionsapparat – dette resulterede i designændringer.

Om ændringerne fortæller Arne Kryger, R&D manager hos Ib Andresen Industri:

- Vi har sammen nedbragt antallet af varenumre til næsten det halve og reduceret antallet af svejsninger på konstruktionen markant, hvilket både gør gennemløbstiden kortere og monteringen on-site hurtigere, og under selve forenklingsarbejdet har vi også haft fokus på ”design for manufacturing”, så delene passer ind i vores produktionssetup.

Nødgangbroerne skal monteres i de to borede tunnelrør – i alt cirka 3.350 meter. Gangbroerne vil typisk blive brugt i forbindelse med vedligeholdelsesarbejde i metroen, men - som navnet indikerer - også i tilfælde af nødsituationer.

De mange tons bearbejdet stål vil primært være laserskåret, kantbukket, varmgalvaniseret og del-monteret. Leverancerne sker i montage-kit, hvor alle dele indgår, så kunden straks efter levering kan påbegynde montagearbejdet on-site.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141