Der er brugt 210.000 lecablokke til serviceskakterne
Vi har haft 30 til 40 mand beskæftiget under jorden i de seneste tre år, hvilket både har været en udfordring og en stor oplevelse for mange, fortæller projektchef Nicolas Rauh og fortsætter:
- Vi har arbejdet under mange forskellige pladschefer – en for hver station. Efter de tre første stationer kunne vi se den røde tråd, og vi har kunnet aflevere et færdigt projekt til tiden og i den høje kvalitet, som blev forventet.
Alt er foregået på engelsk og der har været mange møder og gennemgange af blandt andet sikkerheden, men CMT har været meget løsningsorienteret og mødt os med stor åbenhed og vilje til samarbejde.
Det var i starten udfordrende at skulle samarbejde med entreprenører fra mange forskellige nationaliteter og kulturer, men det blev enormt givende og lærerigt. Selvom vi har været en forholdsvis lille spiller, er vi blevet mødt med respekt.
Engelsk som modersmål
Øens har i mange år været kendt for deres sociale ansvarlighed og mentorordning for udsatte. Arbejdet i skakterne har været hårdt, så metrobyggeriet har været en god mulighed for flere af de udsatte til at stifte bekendtskab med arbejdsmarkedet, blandt andet for Shaun, der stammer fra England.
- Det var en rigtig god oplevelse for Shaun, der jo mestrer det engelske sprog helt perfekt og derfor nemt kunne tale med alle. Han fungerede faktisk som tolk et par gange, og det styrkede selvtilliden. Shaun er i dag fastansat hos Øens på 4. år.
Generelt er der en udtalt stolthed hos Øens medarbejdere over at have været med til at bygge Metroen, siger Nicolas Rauh.
CMT udtaler:
”Øens har leveret en kompleks, udfordrende og omfattende opgave for os, som vi er rigtig godt tilfredse med. Det var også ”Dansk murerkultur møder arbejdskultur fra Italien, England, Polen, Grækenland, Rumænien med flere”, så jeg tror samtidig, at de har fået en spændende oplevelse, som de aldrig glemmer”
COO Sigurd Nissen-Petersen, CMT
FAKTA
|