23948sdkhjf

Danske Byggematerialer har skiftet navn

Branchefællesskabet under Dansk Byggeri har ændret navn til Dansk Byggeindustri. Det sker i forbindelse med et strategisk skifte

Det er ikke som følge af et besøg hos en numerolog, at Danske Byggematerialer har skiftet navn.

Fra 1. januar har branchefællesskabet under Dansk Byggeri ændret navn til Dansk Byggeindustri for at fokusere indsatsen mod medlemmer med en industriel produktion.

Dansk Byggeri er organisation for såvel byggeri og anlæg som industri, men både internt og eksternt har byggeri og anlæg fyldt mest.

- Navneskiftet skal understrege, at branchefællesskabet repræsenterer medlemmer af Dansk Byggeri, som hverken er udførende eller laver anlæg, men derimod har en industriel produktion. Det er vores fokus at sætte spot på muligheder og udfordringer for dem. Jeg er ikke i tvivl om, at vi vil se mere industriel produktion inden for byggebranchen, så derfor er tidspunktet godt til at ændre fokus.

Det skriver Thomas Uhd, branchedirektør for Dansk Byggeindustri, i en mail til Licitationen - Byggeriets Dagblad.

- Begrebet byggematerialer kan dække over meget og mange former for produktion. Resultatet blev nok en for bred indsats, som ikke for alvor slog igennem hos medlemmerne, fortsætter han og understreger, at hovedfokus er på at fremme medlemmernes produktivitet og konkurrenceevne.

- Det gør vi gennem medlemsnære initiativer, ved at påvirke negative rammevilkår og fremme ny teknologi, som kan fremme øget produktivitet. Samtidig kommer vi ikke uden om at adressere bæredygtighed og kommende krav til dokumentation om indhold i byggematerialer. Det er de vigtigste trends lige nu, som vi tager op og hjælper medlemmerne med, skriver han.

Resultat af medlemsdialog
Navneændringen og den nye strategi er resultatet af en tæt dialog med en lang række medlemmer.

Dialogen startede midt i 2017, da Thomas Uhd, som også er branchedirektør for Dansk Beton, tiltrådte som branchedirektør i Dansk Byggeindustri. Dermed er den samlede byggeindustri i Dansk Byggeri forankret et sted.

- Da jeg tiltrådte, var det naturligt for mig at tage en dialog med medlemmerne om deres medlemskab, og i den forbindelse blev det hurtigt klart, at der var brug for en ændret og skærpet strategi. Og enhver strategi bliver bedst, hvis man inddrager relevante stakeholders - i det her tilfælde medlemmerne - mest muligt.

Han afviser, at ændringerne er kommet på tale som en oprustning i forhold til Dansk Industri.

- Nej. Det handler helt simpelt om at skabe værdi for mellemmerne og navnet afspejler blot, hvad medlemmerne interesserer sig for, skriver han.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11