23948sdkhjf

MJ Eriksson vinder opgave på letbane

Entreprenøren afgav bedste tilbud på en anlægsentreprise på Odense Letbane
Entrepriser på Odense Letbane
10 entreprenørvirksomheder er prækvalificeret til de i alt syv byrumsentrepriser.
Entreprenørvirksomhederne Arkil A/S, Barslund A/S, Kamco A/S - Odense, M. J. Eriksson A/S, Munck Forsyningsledninger A/S og Per Aarsleff A/S er prækvalificeret til at byde på alle syv entrepriser, herunder de tre store, som er strækningerne: Idrætsparken - Vesterbro, Vestre Stationsvej - Østre Stationsvej og Nyborgvej - Ørbækvej Nord.

Derudover er Hansson & Knudsen A/S, Entreprenørfirmaet Ollerup A/S, TC Anlæg A/S samt konsortiet Odense Letbane EGEMP, der består af Marius Pedersen A/S og Egelund A/S Entreprenør prækvalificeret til at byde på de fire mindre entrepriser på strækningerne: Rismarksvej, Albanigade - Benediktsgade, Ørbækvej Syd – Campusvej og Park & Ride - Hjallesegade

Den første entreprenør på letbanens arbejde med at flytte veje, fortove og cykelstier er netop udpeget. Det var M.J. Eriksson A/S, der blandt seks bydere tilbød den laveste pris og vandt entreprisen, som begynder på den nordlige del af Ørbækvej i løbet af kort tid.

Det skriver Odense Letbane i en pressemeddelelse.

Der er tale om et anlægsarbejde, der vil efterlade en otte meter bred bræmme, hvor den kommende transportentreprenør skal lægge skinnerne efterfølgende.

I alt seks bydere var prækvalificerede til at byde på den første af i alt syv entrepriser langs strækningen. Og det blev altså entreprenørfirmaet M.J. Eriksson A/S, som fik tildelt arbejdet med laveste pris på 42,6 mio. kroner.

Flere udbud på vej
Prisen ligger inden for letbanens afsatte budget til entreprisen. Det glæder adm. direktør Mogens Hagelskær.

- Den første pris på det første vejarbejde viser, at det vil være muligt for os at gennemføre arbejdet med at flytte veje, fortove og cykelstier samt anlægge pladser langs hele ruten inden for budgettets rammer. Samtidig er vi lykkedes med, som tidligere oplyst, at lande prisen for transportsystemet og letbanevognene inden for budgettets samlede rammer. Så nu kan vi med ro i maven begynde at bygge letbanen, siger Mogens Hagelskær.

De kommende entrepriser vil blive udbudt med cirka to måneders mellemrum fremover. Ligeså vil arbejdet starte op med få måneders mellemrum på de syv strækninger, som ruten er delt op i.
Munk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.133