Nyt om navne
I dag nyheder fra Domea, Adserballe & Knudsen og Laufen
Preben Christensen, seniorkonsulent i boligadministrationsselskabet Domea, fylder 70 år i morgen. Preben Christensen er civiløkonom med HD i afsætningsøkonomi fra Handelshøjskolen i København.
Han er uddannet hos Spar-grossister i Danmark, England og Tyskland. Han var derefter i fire år leder af salgskontoret for Angli Skjorter i England. I købmændenes brancheorganisation DSK tog Preben Christensen initiativ til oprettelse af Købmændenes Informationstjeneste og var i mere end 20 år medlem af bestyrelsen for den Europæiske Købmandsorganisation IFGA.
For 13 år siden skiftede Preben Christensen til den almene boligsektor til Boligselskabet BSB og Domea.dk.
Her har Preben Christensen kastet sig over tryghed og sikkerhed blandt beboerne som sin mærkesag. Hos Domea.dk skabte han et tryghedskoncept med kampagner, uddeling af røgalarmer og film i samarbejde med Tryg Fonden.
Formålet har været at styrke brandsikkerheden i almene boliger over hele landet. Desuden har Preben Christensen opstartet en ERFA-sikkerhedsgruppe med den øvrige almene boligbranche uddelt af gode erfaringer med forbedring af brandsikkerheden og trygheden for beboerne.
Adserballe & Knudsen
Ammar Ali, 23 år er ansat i entreprenørvirksomheden Adserballe & Knudsen som byggeleder. Han har ansvar for en del af entreprisen med renoveringen af AL Banken også kendt som Panoptikon-bygningen på Vesterbrogade i København.
Ammar Ali er bygningskonstruktør fra KEA i januar 2016.
Laufen
Fremover vil den schweiziske badeværelsespecialist Laufen være repræsenteret med egen salgsorganisation i Sverige. Laufens mål er at styrke sin position på det svenske marked for sanitetsprodukter og at yde entreprenører, forhandlere og håndværkere endnu mere opmærksom service takket være eget, lokalt team.
Som salgsdirektør for Sverige har Laufen ansat 42-årige Niclas Ekwall, som har opsamlet mere end 20 års erfaring på det svenske sanitetsmarked gennem sine ansættelser hos Damixa og Ifö/Sanitec.
Hans første opgave bliver at opbygge Laufens salgsorganisation i Sverige, samtidig med at han vil fortsætte arbejdet for at udvide samarbejdet med eksisterende partnere i landet. I første omgang bliver der etableret regionale repræsentanter i Malmø, Göteborg og Stockholm, som kan trække på service og logistik fra et svensktalende kundeserviceteam i Danmark.
Siden 2008 har Laufen betjent de skandinaviske lande via sit datterselskab i Denmark. Siden da har det nordeuropæiske marked, ikke mindst Sverige, vokset sig stadig vigtigere for Laufen.
Derfor mener virksomheden, at øjeblikket nu er inde til at etablere sit eget salgsteam, der kan servicere det svenske marked for sanitetsprodukter endnu mere målrettet.