23948sdkhjf

Nystartet typehusproducent fordobler indtjeningen

På bare tre år er salget steget fra 4 til 300 huse. Ambitionen er at sælge yderligere 350 huse alene i år.
Milton Huse stempler nu ind blandt landets største typehusproducenter, selv om det kun er tre år siden, virksomheden blev grundlagt af Erik Rehnquist med sønnen Søren Rehnquist og svigersønnen Mikael Christoffersen samt en arkitekt og en sælger ombord.

Status for 2015 lyder på flere end 200 solgte huse samt et resultat før skat på 10,8 mio. kr. Dermed fordobler Milton Huse altså indtjeningen i en vækstfyldt periode, som også har bragt antallet af ansatte om på den gode side af 60.

”De fleste ved, at når man vokser så meget, som vi har gjort det, så følger der også udgifter med. Så vi er ovenud tilfredse med det resultat, vi har præsteret,” siger økonomichef Lars Arenfeldt Jensen til Licitationen – Byggeriets Dagblad.

Ingen grænse for vækst
Siden grundlæggelsen i 2013 har Milton Huse samlet solgt omkring 300 huse. Nu får gaspedalen imidlertid et mærkbart tryk, for alene i løbet af 2016 er det ambitionen at runde et salg på 350 huse. Det bringer Milton Huse ind blandt den store håndfuld af typehusproducenter, som ligger i kølvandet på markedsmastodonten HusCompagniet.

Men i modsætning til mange af konkurrenterne, så har Milton Huse ikke travlt med at male et loft for, hvor stor virksomheden fortsat kan vokse sig.

”Selv om det er en voldsom vækst, så er det afgørende for os, at det er en kontrolleret vækst. Det har været helt grundlæggende for os lige fra starten. Så i princippet er der ingen øvre grænse for, hvor meget mere vi kan vokse,” siger Lars Arenfeldt Jensen.

Byggepladsen er reklameplads
Et andet princip har været at bruge Milton Huses egne byggepladser som en slags reklameplads for, hvad virksomheden kan levere.

”Vi har været meget bevidste om, at de byggepladser, vi bygger på, er en stor del af vores markedsføring. Vi går for eksempel ekstremt meget op i, at der er total orden på vores byggepladser, fordi det er noget, vores købere går meget op i. Det er med til at bygge forventningens glæde op, og så medvirker det til, at de steder, hvor vi har bygget én gang, er der en stor chance for, vi kommer til at bygge igen,” siger Lars Arenfeldt Jensen.

Han glæder sig over, at Milton Huse for få uger siden kom igennem en vellykket åbning af et kontor og showroom i Aalborg, som dermed er typehusproducentens tredje geografiske hjemsted efter domicilet i Horsens og et showroom i Herlev.

”Der kunne sagtens være flere geografiske placeringer i overvejelse, men hvor det præcis er, kan vi ikke løfte sløret for endnu,” svarer økonomichef Lars Arenfeldt Jensen hemmelighedsfuldt på Licitationens spørgsmål om, hvorvidt væksten tvinger Milton Huse til snart at åbne udstilling et fjerde sted i landet.

Grundlægger med fortid i HusCompagniet

Adm. direktør i og grundlægger af Milton Huse, Erik Rehnquist, er ingen novice i branchen:
1993: Erik Rehnquist starter Juelsminde Tømrerforretning, som udfører renoveringer og almindeligt tømrerarbejde. Firmaet skifter siden navn til Søkjær Huse og ændrer fokus til også at bygge huse.
2002: Søkjær Huse fusionerer med FM-Huse og skifter navn til FM-Søkjær.
2006: Erik Rehnquist og medejer Michael Mortensen, der i dag er kendt som grundlægger af Casa og det nye typehusfirma, Hybel A/S, sælger 75 procent af FM-Søkjær til kapitalfornden Axcel A/S.
2008: Erik Rehnquist forlader FM-Søkjær, som i 2010 fusionerer med Interbyg under navnet HusCompagniet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109