Star Wars erobrer vinduespladsen
Vinduesproducenten Velux og Disney er i anledning af premieren på den nye Star Wars-film gået i samarbejde
Lanceringen af filmen har fået vinduesproducenten Velux Gruppen til at gå i samarbejde med filmens producent, Disney, og sammen har de udviklet den såkaldte ”Star Wars & Velux Galactic Night Collection”, der består af fire mørklægningsgardiner designet specielt til børneværelser.
Indeklimaforskning
Baggrunden er Velux’ egen forskning i indeklima og trivsel i forhold til dagslys - samt at børneværelser gennem årene er gået fra at være soveværelser til legerum og derfor kræver en indretning - herunder ventilationsmuligheder, som er både funktionel og kreativ.
Flere undersøgelser peger på søvn som en afgørende faktor for et sundt hjem, og det har ført til en øget efterspørgsel efter mørklægningsgardiner, der passer til alle aldre.
”Når vi indgår samarbejdsaftaler om design, er vores mål at give løsninger til hele husstanden. Når man ser, hvor populært og indflydelsesrigt Star Wars-universet er, var det et oplagt emne for et samarbejde om nye produkter rettet mod børn og unge, der er gamle nok til at tage beslutninger om indretningen af værelset, uden at det sker på bekostning af den funktionalitet og kvalitet, som deres forældre forventer”, siger Kent Holm, leder af global product management hos Velux Gruppen, i en pressemeddelelse forud for aftenens premiere på ”The Force Awakens”.
Plug and play
Kollektionen består af fire Star Wars-designs; to med klassiske motiver fra de tidligere film og to inspireret af den nye. Hvert i et ”plakatdesign” i samme størrelse som ovenlysvinduet.
Velux Gruppen blev grundlagt i 1941 med en vision om at bringe dagslys og frisk luft ind i moderne hjem. 74 år og millioner af ovenlysvinduer senere har virksomheden i dag en ambition om at understøtte behovet for dagslys i alle hjemmets rum.