23948sdkhjf

Connovate appellerer til visionære konkurrenter

To af Ambercons konkurrenter gøres til kunder hos udviklingsvirksomheden Connovate
Brandresistent højstyrkebeton solgt på licens er et af de helt store håb hos Ambercon-chef Torben Enggaard, der også er direktør i udviklingsvirksomheden Connovate.

Det er derfor logisk, at Ambercon er Connovates første licenstager, men faktisk er målet, at også to af Ambercons konkurrenter gøres til kunder hos Connovate.

”Det er de fabrikanter, som er allermest visionære og som kan se, hvilken vej markedet bevæger sig, der kommer til at få de her licenser,” siger Torben Enggaard, som altså ikke frygter, at sammenfaldet i ejerskab skulle få de øvrige betonelementproducenter til at holde sig væk.

Fordelene er, siger Torben Enggaard, simpelthen for mange. Facadekonstruktionen fremstår med halv tykkelse og en tredjedel af de kendte elementers vægt, hvilket selvsagt letter transporten.

Den helt store sensation er dog en anden:

”Vores store gennembrud er, at vi har bestået på brandprøverne,” siger Torben Enggaard og tilføjer, at det åbner for brugen af højstyrkebeton på nye områder.

”Højstyrkebeton har været brugt i mange år, men man har bare aldrig tænkt det ind i bygningsdelen. Det har mestendels været brugt til trapper, altaner eller belægninger, men man har aldrig rigtigt brugt det til isolerede flader. Vi kerer os meget om klimaskærmen, fordi vi føler, det er der, fremtiden ligger. Den er nøglen til et forbedret og fremtidigt samarbejde med de eksisterende kunder,” siger han.

Læs også: " Målet er en overskudsgrad på 10 procent ".

Læs også: " ”Ambercon havde ikke klaret krisen uden en stærk familie bag sig” ".
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.235