Vinduesproducent søger synlighed gennem landsholdssponsorat
Mors-virksomheden KPK Døre & Vinduer A/S er hovedsponsor for kvindelandsholdet i håndbold og vil bruge sponsoratet til at få mere genklang hos hr. og fru. Jensen - blandt andet under den nært forestående VM-slutrunde i Herning
KPK Døre & Vinduer A/S har tidligere på året skrevet under på en treårig sponsorkontrakt, som også inkluderer blandt andet OL 2016 i Brasilien, EM 2016 i Sverige og VM 2017 i Tyskland.
Beslutningen om at blive sponsor blev mulig, da køkkenvirksomheden Kvik valgte at stoppe som sponsor før tid.
”Det er en strategisk beslutning, fordi vi gerne vil være mere synlige. Vi har været meget synlige og godt kendte blandt professionelle håndværkere, men vi vil gerne være mere synlige blandt slutbrugerne - altså Hr. og Fru. Jensen”, forklarer Henrik Nyby, direktør i Mors-virksomheden om tilvalget af sponsoraftalen.
”Det er første gang, at vi er ude i et sponsorat som det her”, fortsætter han og fortæller, at synligheden under VM blandt andet kommer til udtryk gennem firmalogo på håndboldpigernes spilletøj. Det gælder både på shorts og T-shirt og med bannere i presseområdet.
”Vi tror på, at det kan være med til at højne kendskabet, og at vi på den måde selvfølgelig skal producere mere, så vi får skabt flere arbejdspladser i vores del af landet”, siger Henrik Nyby uden at ville sætte deciderede tal på forventningerne.
Svært at måle
Han påpeger, at det er svært at måle, om sponsoratet virker. Virksomheden er meget sæsonbetonet - september, oktober og november er højsæson, og de måneder er vi netop bladret forbi i kalenderen.
Når vi når dem igen, vil det være svært præcis at sige, om tilstedeværelsen ved VM er det, der eventuelt har givet noget, lyder det fra direktøren, der kalder hele samarbejdet for ”meget spændende” og fremhæver, at medarbejderne også ser meget positivt på, at virksomheden nu bliver mere eksponeret.
Læs også: " Ekspert har fire gode råd til sponsorater ".