Brugeroplevelse er nøgleordet i e-handel
Teknologi og produkter skal være i orden. Men når man først er på de digitale medier, er brugeroplevelsen alfa og omega
I Brødrene Dahl har vi oplevet en vækst på over 20 procent ved vores business-to-business (B2B) e-handelsløsninger. Både vores eksisterende kunder og nye kunder køber ind på koncepterne og forbedrer både rentabilitet og effektiviteten ved brug af vores e-handelsløsninger.
De seneste par år er jeg ofte blevet spurgt ind til e-handlingsløsninger og hemmeligheden bag vækst via vores elektroniske platform.
Jeg tror ikke, at der er en egentlig hemmelighed, men den største opdagelse for mig personligt er brugeroplevelse, brugeroplevelse, brugeroplevelse
Vi tager faktisk udgangspunkt i forbrugerne, altså business-to-consumer (B2C)-segmentet, når vi udvikler løsninger til de professionelle. Brugeroplevelse skal altid tage udgangspunkt i kunden. Hver uge sætter vi tid af til at se udviklingen og trends hos forbrugerne.
Vi tager udgangspunkt i dem, selvom det er B2B-applikationer, vi skal udvikle. Vi er en B2B-virksomhed, men vi skeler stadig til B2C-virksomheder, når vi bygger vores e-handelsløsninger– for kunderne ændrer ikke adfærd, når de kommer på arbejde.
Brugeroplevelse er nummer et. Selvfølgelig skal selve løsningen være i orden. Altså teknologien og de produkter, der købes. Men når man først er på de digitale medier, så er brugeroplevelsen alfa omega. Det skal være nemt, det skal gå hurtigt, og det skal være til at gennemskue.
Se bare Netflix. Der er masser af konkurrenter, der har lige så godt og bedre indhold end Netflix, men Netflix har en brugervenlighed, der er flere niveauer bedre end de andres. Og det vinder de på.
I grossistbranchen er e-handel uden tvivl fremtiden, og vi mødes ugentlig med vores brugere. Vi møder brugerne, og vi gennemgår løsninger med brugernes øjne udelukkende for at udvikle vores hovedfokus, når det kommer til e-handel, nemlig brugeroplevelse.