23948sdkhjf

Styrket intern kommunikation skaber bedre byggeprojekter

Fokus på intern kommunikation skaber bedre resultater i byggeprojekter, påpeger byggedirektør
Der er ifølge Niels Moestrup, indehaver af entreprenørvirksomheden Moestrup Gruppen, god grund til at have fokus på den interne kommunikation i landets byggevirksomheder.

En løbende dialog mellem svend og byggeleder spiller nemlig en afgørende rolle for medarbejdernes motivation og forståelse for det arbejde, der skal udføres, og dermed i sidste ende også for byggeprojekternes kvalitet og kundernes tilfredshed.

”Jo bedre dialog, desto bedre kører projekterne”, siger han til Licitationen - Byggeriets Dagblad og påpeger. at Moestrup Gruppen har arbejdet målrettet på at styrke den interne kommunikation de seneste godt to år.

Et initiativ, der blev sat i søen på opfordring fra medarbejderne, og det har blandt andet kunnet mærkes på indtjeningen.

”Vi kan se, at dækningsbidraget på sagerne bliver øget”, siger Niels Moestrup og fremhæver, at hvis en medarbejder føler sig tæt på virksomheden, så er han med stor sandsynlighed bedre indstillet på at arbejde hårdt for den.

Nyhedsbreve som redskab

I forbindelse med opprioriteringen af den interne kommunikation har Moestrup Gruppen blandt andet indført månedlige online-nyhedsbreve, der rummer alt fra vigtig viden om anvendelse af firmabiler, værktøj og forsikringer til information om aktuelle byggeprojekter og andre tiltag i virksomheden.

Brugen af nyhedsbreve hænger især sammen med en vækst i antal medarbejdere, påpeger Niels Moestrup.

Siden etableringen af Moestrup Tømrer & Snedker i 1991 og Moestrup Alufacader ApS i 2010 er de nemlig nået op på godt 50 medarbejdere, og mange af dem bruger en stor del af tiden ude hos kunderne og kommer derfor ikke så tit ind på kontoret. Det besværliggør fællesbeskeder på værkstedet og stiller krav til andre kommunikationsformer, lyder det.

Og de månedlige nyhedsbreve er blevet taget godt imod. Faktisk kommer medarbejderne ofte selv med input til, hvad der bør komme med, oplyser Niels Moestrup.

Han opfordrer derfor gerne andre i byggebranchen, der ikke allerede har fokus på den interne kommunikation, til at være bevidste om, hvilke gevinster, der er at hente.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111