23948sdkhjf

Pihl tester tights på motionsturen

Det er ikke kun i arbejdstiden, at der løbes stærkt hos Pihl & Søn i Lyngby. Når dagen går på hæld, trækker medarbejderne i løbetøjet, og indsatsen har båret frugt
“I do Move" hedder en motionskampagne, som en række medarbejdere i entreprenørselskabet Pihl & Søn A/S har deltaget i.

Det handler om at motionere. Ikke ved at løbe vildt hurtigt på kort tid, men helt enkelt ved at gå en tur sammen og så måske løbe lidt undervejs.

Vandt konkurrencen

Og de har gjort det så godt, at de faktisk har vundet en hovedkonkurrence, som har betydet, at de nu har tre trænere til rådighed i et længere forløb. Firmaet har doneret et beløb til de danske julemærkehjem, og det var her, at konkurrencen blev udskrevet.

Indsatsen fra medarbejderne betød, at man vandt hovedkonkurrencen, målt på antal skridt gået over en periode.

- Vi er vel knap et halvt hundrede stykker, der har vist interesse for dette projekt, og nu skal vi prøve vort nye motionstøj, fortæller en af deltagerne som dog ikke er med på denne aften, Camilla Buch.

- Vi har fået at vide, at når det er koldt, så er det rigtigt godt med noget stramtsiddende, og det har vi så investeret i. Og det lader til at fungere, siger hun med et stort smil.

For medarbejderne i Pihl & Søn, som jo har en travl hverdag, gælder det ikke kun selve motionen. Der er et andet element i det også:

Et socialt element

- Det er meget socialt. Dette her handler ikke bare om at løbe, for vi går også en del af vejen, fortæller Camilla Buch.

I hovedkontoret i Lyngby sidder cirka 300 medarbejdere, men koncernen beskæftiger omkring 3.000 mand på verdensplan.

Initiativet er taget for at få flere med på at deltage og at tage det elitære ud af det at røre sig. Firmaet har også badminton, løb og cykling på programmet, men satser med dette initiativ lidt mere på bredden og fornøjelsen ved at være sammen om noget fælles.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.313