23948sdkhjf

Asfaltindustri støtter lukningstruet museum

Asfaltindustrien støtter ideen om et Bro- og Vejmuseum, men vil ikke bidrage yderligere til driftsudgifterne
Som nævnt i Licitationen - Byggeriets Dagblad i sidste uge vil regeringen fjerne tilskuddet til at holde liv i det nye Bro- og Vejmuseum ved Holbæk, selv om det 33 mio. kroner dyre museum er åbnet for kun godt et år siden.

Adm. direktør i Asfaltindustrien Anders Hundahl understreger over for Licitationen, at Asfaltindustrien hele vejen igennem har støttet Vej- og Bromuseet "med penge såvel som med arbejdskraft":

- Det ville vi også have gjort fremadrettet, hvis det ikke var blevet lukket. Derfor er vi enige med Licitationen og Venstres medlem af Trafikudvalget, Flemming Damgaard Larsen, når de kritiserer beslutningen om lukningen, siger Anders Hundahl.

Fortjener museum

Han slår fast, at Danmark har brug for og fortjener den synlighed om veje og infrastruktur, som et målrettet museum giver:

- Når Licitationen i sin leder, fredag den 10. august, imidlertid opfordrer "virksomheder og organisationer (til)… at finde de nødvendige økonomiske midler til videreførelse af museet…" står vi af. Vi vil gerne hjælpe, men den helt grundlæggende drift af et offentligt museum er et anliggende for kommune og/eller stat. Det giver den langsigtede kontinuitet i driften, som man skylder forskere, medarbejdere og publikum. Så kan private være med til at sponsere projekter som eksempelvis "Den Historiske Vej", som var en af de museets store satsninger. Vi håber på, at museet på den ene eller anden måde kommer i gang i gang igen – gerne som en integreret del af Andelslandsbyen Nyvang ved Holbæk, som museet jo ligger i forbindelse med geografisk set. Så ser vi gerne positivt på måder at samarbejde og hjælpe på - lige som vi hidtil har gjort, siger Asfaltindustriens administrerende direktør.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109