23948sdkhjf

Lokal tilstedeværelse giver pote

Den store byggeaktivitet i Aarhus smitter positivt af på ventilationsvirksomhed, der skal levere teknisk isolering til Bestsellers nye hovedsæde og nyt kontor- og hotelbyggeri
Det var rigtigt set, da ventilationsvirksomheden Øland for halvandet år siden gik målrettet ind på markedet for teknisk isolering.

Opkøbet af Kaimanns danske selskab blev efterfulgt af investeringer i lokal tilstedeværelse på Fyn og på tre lokationer i Jylland i henholdsvis Vejle, Herning og Aabenraa foruden hovedkonteret i Brøndby, og det bærer nu frugt. Omsætningen er steget 25 procent, nu har virksomheden vundet to store projekter i Aarhus.

Det er entreprenørvirksomheden Persolit med speciale i teknisk isolering, der har valgt Øland som partner på to byggeprojekter i Aarhus. Dels det 88 meter høje Højhuset med hotel, konferencefaciliteter og kontorer fordelt på 23 etager, og dels tøjproducenten Bestsellers nye hovedsæde på 22.000 kvm.

Begge byggerier er i fuld gang og skal stå færdige i 2014.

- Vi havde to leverandører på listen til disse to byggeprojekter, og valgte Øland fordi de gav en god pris og på grund af deres beliggenhed. Vi har kontor i Odense og montørerne kører ud enten derfra eller hjemme fra, når de skal op på byggepladserne i Århus. Det er en stor fordel, at de kan svinge ind forbi Øland i Odense eller Vejle på vejen og tage materialer med, siger projektleder Kent Larsen fra Persolit.

Lokale afdelinger

Ifølge salgsdirektør i Øland Carsten Madsen er det netop nærhed til kunderne og lokalt tilpassede sortimenter, der resulterer i det stigende antal projekter, Øland får.

- Det første års tid blev vi primært set som en Københavnervirksomhed inden for teknisk isolering, men efter at vi har åbnet lokale afdelinger med tilknyttede lagre på Fyn og i Jylland er det gået stærkt. Vi har også ansat en ny sælger, som udelukkende servicerer vores kunder i Jylland og opsøger nye potentielle opgaver, siger Carsten Madsen.

Ud over de lokale isolatører og entreprenører har Øland også mange kunder, der handler, når de krydser landsdelene.

Den øgede mobilitet blandt håndværkerne skaber nye indkøbsmønstre, og derfor har placeringen af de lokale afdelinger tæt ved motorveje og gennemkørende veje vist sig at være en strategisk sidegevinst for Øland.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141