Udvider med flere rullende værksteder
Service på stedet er en af de nye trends på værkstedsområdet
Der er tale om den foreløbig nyeste udvikling af Volvos mobile værksteder for entreprenørmaskiner. Siden On-site ideen blev kreeret, er man er nu nået til tredje generation i opbygning af de lastvognsbaserede værksteder.
De to tidligere generationer af opbygninger har fungeret fint.
- Men vi havde ikke været Volvo, hvis vi havde stillet os tilfredse med det, fortæller eftermarkedschef Torben Volder.
- Via Volvo On-site Service bidrager vi til at øge vore kunders lønsomhed ved at være hurtigere og dermed billigere. Dyre og tidskrævende maskintransport hører til de absolutte undtagelser.
Har alt med
- Det kan naturligvis kun lade sig gøre, når vore serviceteknikeres mobile værksteder på det nærmeste har alle de hjælpemidler, man ellers kun har tilgang til på centralværkstedet, mener Torben Volder.
De nyeste fem enheder er udviklet og forbedret i forhold til forgængerne af et team bestående af Volvos egne serviceteknikere, værkførere og den udefra kommende opbygger, Danlad Dansk Bilinventar A/S med Torben Volder og servicechef Søren Larsen som "tovholdere".
- De vigtigste idégivere er vore egne serviceteknikere. De har mere end nogen andre "fingeren på pulsen". Det drejer sig jo om deres daglige arbejdspladser, siger Søren Larsen. Uden vores serviceteknikere kunne vi aldrig have udviklet de rullende værksteder til det, de er. Praktiske, fleksible og sikre arbejdspladser.
Mange ideer og bidrag
Reelt er der to parter, som fortjener stor ros for dette projekt. - Det er først og fremmest vore egne medarbejdere, men også medarbejdere og chefer hos Danlad, som har ydet meget værdifulde bidrag i udviklingen. Både via egne forslag og ikke mindst via ideer til hvordan, man bedst kunne omsætte vore medarbejderes ideer og ønsker i praksis, slutter Søren Larsen.