23948sdkhjf

Masser af succes og fede spotlights

Det går helt forrygende på Byggeri 14 i Fredericia. Antallet af gæster er højere end sidst, og gangene emmer af stemning
Arrangørerne bag Byggeri 2014 i Fredericia har god grund til et ekstra glas rødvin, når de skal gøre resultatet op. Intet kan ødelægge den succes, der er ved at komme i hus. Og det skyldes ikke blot arrangørerne, men helt bestemt også alle de virksomheder, som virkeligt er gået til den med messestande og produkter, der vises frem.

Det går godt

- Jeg må sige, at der går rigtigt godt. Vi har rigtig mange gæster på standen, og jeg hører fra vore konsulenter, at det er gæster af høj kvalitet. Det vil sige, at det er folk, der vil vide noget om vore produkter, siger adm. direktør i dørproducenten Jel-Wen A/S Claus Beier. Jel-Wen A/S producerer og sælger Swe-Door, et skandinavisk brand inden for døre til både inde- og udebrug.

- Vi oplever generelt, at der er mere optimisme i branchen. Det gælder nok ikke mindst på projektmarkedet, som vi mærker løfter sig lidt, siger han videre.

- Konkurrencen er ikke blevet mindre, blandt andet qua at en række udenlandske producenter ser sig om efter nye markeder. Men alligevel synes jeg det letter en smule, siger Claus Beier.

Firmaet har 650 medarbejdere i Danmark fordelt på produktionssteder i Sdr. Felding, Herning og Løgstør. Desuden har koncernen også et produktionssted i Letland, som i begrænset omfang også leverer døre til Danmark.

- Vi arbejder meget med automation, for det gør det jo mere ufølsomt overfor lønomkostningen. Men der er stadig døre, hvor det er nødvendigt med manuel indsats. Det gælder mere specielle løsninger, siger direktøren videre.

Flere konkrete ordrer

Firmaet har lidt at have optimismen i. Ordretilgangen vurderer Claus Beier til at være omkring fem procent bedre i forhold til samme tidspunkt sidste år.

- Når vi er på en udstilling som denne, handler det jo ikke så meget om direkte salg, men mere om at fortælle om vor virksomhed og vore produkter, og de løsninger vi kan tilbyde. Det drejer sig blandt andet om vort nye servicekoncept, som vi tager ud og underviser i på byggepladserne og hos tømrermestrene, så de bedre kan levere varen, når et-års og fem-årssynet melder sig, fortæller han.

Firmaet har sat alle sejl til for at vise sine bedste sider frem. Mere end en million kroner anvendes på udstillingen med mandskab, overnatninger, udstillingen, håndværkere og meget andet, der skal klappe.

Flotte priser uddelt på Byggeri 2014

Torsdag blev byggeriets mest miljørigtige virksomheder fundet, da H.K.H. Kronprins Frederik overrakte Byggeriets tre Klimapriser.

Betongruppen RBR modtog Klimaprisen for udvikling af klimavenlige miljøsten; Sundolitt fik Energiprisen for deres energibesparende Sundolitt Climate House, og Saint-Gobain Gyproc blev hædret med Miljøprisen for sine innovative letvægts-gipsplader.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094