TBI Infra overtager brobyggeri
Hollandsk entreprenør skal bygge motorvejsbro i stedet for CG Jensen
Det har konsortiet Barslund-CG Jensen besluttet i samarbejde med Vejdirektoratet.
Det var CG Jensen, der stod for støbearbejdet, da broen kollapsede under udstøbningen 27. september.
- Vi har vurderet, at der er brug for nye kræfter på betonarbejdet og få en frisk start på projektet, siger Thomas Barslund, adm. direktør i Barslund, der er ordførende i konsortiet, som har to hovedentrepriser på udvidelsen af Helsingørmotorvejen.
Han oplyser, at beslutningen er taget i enighed i konsortiet.
- Vi har i forvejen et rimelig integreret samarbejde med TBI blandt andet på Køge Bugt-motorvejen, så vi kender dem godt og ved hvad de står for, så vi er sikker på, at det er en rigtig beslutning, siger Thomas Barslund.
Formentlig in situ
Det er endnu ikke besluttet, hvordan broen skal bygges. Thomas Barslund forventer imidlertid, at broen skal udføres med in situ-støbning.
I Vejdirektoratet oplyses det, at man venter på Barslund-konsortiets udspil til, hvorledes broen skal opføres.
Thomas Barslund oplyser, at han har lovet Vejdirektoratet, at man trods kollapset regner med at overholde tidsplanen og aflevere broen i 2016.