23948sdkhjf

Smarte sensorer sikrer bygninger mod dyre vandskader

Med intelligente sensorer og vandstopløsninger går Polygon Danmark forrest i kampen mod vandskader – og tilbyder bygningsejere og forsikringsselskaber en proaktiv løsning.

Vandskader er noget af det dyreste og mest besværlige at have med at gøre. Uanset om de skyldes skybrud, rørbrud eller utætte installationer, koster de hvert år forsikringsselskaber, ejere og brugere dyrt. Derfor har den internationale Polygon Group udviklet en intelligent løsning, der gør det muligt at gribe ind, før skaderne eskalerer. "Vi har i årevis råbt højt om behovet for forebyggelse," fortæller direktør Stefan Gravang. "Med IoT-teknologi har vi nu udviklet produkter, der kan forhindre vandskader, før de overhovedet bliver synlige." 

Fra reaktiv til proaktiv vandskadesikring
Polygons nye digitale løsning består af tre produkter: En lækagesensor, en luftkvalitetssensor og et automatisk vandstop, alle koblet til en cloud-platform, som brugerne kan overvåge via en app – eller få Polygon til at tage sig af. Lækagesensoren er en diskret enhed på størrelse med et frimærke, der kan placeres overalt, hvor der er risiko for vandansamlinger. Luftkvalitetssensoren måler fugt og temperatur og kan advare om begyndende skimmeldannelse, mens det automatiske vandstop registrerer trykændringer i rørsystemet og lukker vandforsyningen ved lækager – og dermed minimerer skadens omfang. ”Vi ser mange mikrolækager, som ikke opdages i tide. Det kan være løbende toiletter eller utætte vandhaner. Med vores system kan vi registrere disse små lækager og reagere, før de udvikler sig til alvorlige skader,” siger Stefan Gravang. Ifølge ham kan Polygons løsning spare op til 80 % af omkostningerne ved en vandskade ved tidlig indgriben. For bygningsejere betyder det færre udgifter til renovering og kortere afbrydelser i brugen af ejendommen

Undgå nedrivning og øg bæredygtigheden 
Polygons løsninger henvender sig til bl.a. forsikringsselskaber, kommuner, ejendomsejere og byggepladser, som alle kan drage nytte af proaktiv overvågning og skadeforebyggelse. ”Vi hjælper med installationen, og vores softwareløsning giver et fuldt overblik over fugt og lækager. På den måde er kunderne altid et skridt foran. Og når vi hjælper kunderne med at undgå skader, sparer de også ressourcer, da der ikke er behov for at nedrive og genopbygge skadede dele af bygninger – på den måde er der også et bæredygtighedsaspekt i det,” slutter Stefan Gravang. 

FAKTA: POLYGON DANMARK

Polygon Danmark er en del af den internationale koncern Polygon Group. Den danske afdeling har hovedkvarter i Hvidovre og tilbyder en bred vifte af ydelser inden for skadeservice, herunder fugtkontrol, sanering og genopretning af bygninger og ejendomme efter skader forårsaget af vand, brand eller skimmel. Deres kunder spænder fra forsikringsselskaber og offentlige institutioner til virksomheder og privatpersoner. 

Se mere på www.polygongroup.com

Artiklen er en del af temaet Brand & Sikkerhed.

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156