Da det er første gang i verdenshistorien, at der skal bygges en 18 km lang sænketunnel, kræver det specialfartøjer.
Det har hovedentreprenøren, Femern Link Contractors (FLC), fået designet og bygget til den del af arbejdet på Femern-Bælt forbindelsen, som foregår til søs. Et af fartøjerne bliver kaldt en Multi Purpose Pontoon og er blevet navngive...
Femern-fartøj er blandt verdens mest komplicerede og skal lægge fundamentet ultrapræcist
Det specielle fartøj er bygget til at etablere grus og sten på havbunden under selve tunnelen
Maya er bygget på skibsværftet Crist, der ligger i Gdynia, Polen. Her lægger den til i Rødbyhavn. Foto: Femern Link Contractors (FLC)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement