Kan kandidater søge jeres stillinger på mobilen?
I dagens Danmark er det altafgørende at jeres ansøgningsproces er mobilvenlig. En frustrerende eller tung oplevelse kan få selv de bedste kandidater til at opgive før de ender med at henvende sig. Med kampagner på sociale medier kan du ikke bare komme ud til en brede målgruppe af passive jobsøgende kandidater, men du kan også skabe en let og engagerende oplevelse, der gør det nemt for kandidater at vise interesse. Lad os tage et kig på, hvorfor en mobil-venlig platform som Facebook kan tiltrække flere kandidater end de traditionelle metoder.
Vi møder kandidaterne, hvor de er.
En ting som størstedelen af danskerne har tilfælles er, at vi altid har vores telefon ved hånden – på vej til arbejde, i frokostpausen, når vi ser tv, og når vi ligger i sengen. Sociale medier som Facebook og Instagram er designet til mobilformatet, og hele 98 % af Facebook-brugerne tilgår platformen via deres telefon. Vi ser samtidig også at +95% af de kandidater som skriver sig op til vores kunders annoncer kommer fra mobilen.
Ved at placere jobannoncer direkte i deres feed, når du kandidaterne på det tidspunkt, hvor de allerede er engagerede. Du gør det let for dem at opdage dine muligheder og handle med det samme – uden at skulle forlade deres foretrukne platform.
Fang opmærksomheden hurtigt
På mobilen scroller folk hurtigt. Dit indhold skal derfor fange opmærksomheden inden for få sekunder.
Brug visuals til at fortælle jeres historie: Del autentiske medarbejderfortællinger, vis kulturen på arbejdspladsen, og gør det klart, hvorfor netop jeres virksomhed er et fedt sted at arbejde. Det handler om at skabe en forbindelse, der får kandidaterne til at vise interesse direkte efter at have set en annonce.
Gør ansøgningsprocessen simpel
Forestil dig at du scroller på din telefon. Hvis noget føles tungt eller tager for lang tid, springer du det sikkert over. Det samme gælder for kandidaterne. Hvis enten jeres karriereside, jeres hjemmeside eller jeres valgte jobportal enten har langsom load-time eller lange formularer, så forvent at gå glip af størstedelen af de passive jobsøgende.
Med vores metode til Facebook annoncering vender vi den oplevelse på hovedet. Med mobiloptimerede ansøgningsflows kan kandidater ansøge med få tryk. Ingen lange formularer, ingen ventetid. Når processen er enkel og hurtig, holder du kandidaterne engagerede og mindsker risikoen for, at de falder fra. Jo mindre jobsøgende de er, jo mindre friktion må der være.
Hos Betterhands hjælper vi vores kunder med at komme i kontakt med de kandidater, som ikke aktivt søger nyt job, men de som er passive jobsøgende. Ræk ud til os via hjemmesiden, hvis det er noget du er mere nysgerrig på.