23948sdkhjf

Gastroudstyr.dk: En rejse gennem tiden

I 1972 blev fundamentet for Gastroudstyr.dk lagt af Kurt Schmidt Rasmussen, der grundlagde firmaet KSR med en vision om at forsyne virksomheder med det bedste storkøkkenudstyr på markedet.

Kurt havde en omfattende baggrund inden for branchen og havde både erfaring som sælger af storkøkkenudstyr og som servicetekniker.

Denne ekspertise og lidenskab for branchen dannede grundlaget for det, der senere skulle blive Gastroudstyr.dk.

I de tidlige dage af virksomhedens levetid var det ikke ualmindeligt at se Kurt arbejde som pølsemand på Rådhuspladsen i København for at få enderne til at mødes.

Disse ydmyge begyndelser illustrerer den stålsatte vilje og dedikation, der lå bag grundlæggelsen af Gastroudstyr.dk

Dansk Familie virksomhed

Gastroudstyr er en danske familie virksomhed, som er 100% danske ejet og har danske kundeservice.

Gennem årene udviklede KSR sig til en familiedrevet virksomhed, hvor hvert enkelt familiemedlem bidrog til virksomhedens succes.

Messer i Danmark, Italien, Tyskland og andre steder i verden blev besøgt, og der blev opbygget lange og givende forhold til leverandører.

Disse forhold er fortsat en central del af Gastroudstyr.dk identitet og er med til at sikre, at kunderne altid får adgang til de bedste produkter på markedet.

Overgangen til Ny Generation

I 2011 trådte Mads Rasmussen, sønnen af Kurt, ind i ledelsen af Gastroudstyr.dk, da hans far gik på pension.

Denne overgang markerede ikke blot en ændring i lederskabet, men også en forpligtelse til at videreføre og styrke virksomhedens arv.

Under Mads' ledelse blev hjemmesiden www.gastroudstyr.dk lanceret, og onlinesalget begyndte at vokse sig stadig større.

Der blev også i tidens ånd fokuseret på mere bærer dygtige løsninger til storkøkkenkunderne i Danmark.

Udvikling og Vækst

Til sammen har Mads og Kurt mere end 80 års erfaring med salg og service til storkøkkener, så på nogle punkter er de eksperter i storkøkkenudstyr.

Gennem årene har Gastroudstyr.dk fortsat med at udvikle sig og tilpasse sig branchens skiftende landskab.

Der blev rejst rundt i Europa for at finde nye forhandlere af topkvalitetsudstyr og styrke forholdene til eksisterende samarbejdspartnere.

I 2016 flyttede virksomheden ind på et nyt lager i Nordsjælland og udvidede dermed deres kapacitet til at imødekomme kundernes behov.

Nogle af deres hovedsamarbejdspartnere er: Zanussi Professional, Maxima, Tefcold, pizzamaster, FKI Fastfood og Scandomestic.

Gastroudstyr.dk står ikke stille. Tværtimod, virksomheden fortsætter med at tilpasse sig og vokse for at imødekomme de skiftende krav i branchen.

Med lanceringen af en ny hjemmeside i 2023 og et vedvarende fokus på kvalitet og service, ser fremtiden lys ud for Gastroudstyr.dk.

Så sent som i sidste måned drog Mads afsted til den store HORECA messe Internorga I Hamburg hvor han var ude og finde nye professionelle samarbejdspartnere til firmaet, samt bibeholde den gode kontakt med dem som de allerede sælger.

Tilbage i 70´erne havde firmaet primært et fokus på salg og service til fastfoodbranchen men i de senere år har de skiftet fokus væk fra dette segment, og er nu leverandør og betroet samarbejdspartner til flere store danske restaurant kæder og det offentlige.

Fremtiden?

Gastroudstyr vil aldrig være stedet med de 10.000 forskellige produkter fra 100 forskellige firmaer, de sælger det de har styr på og med de samarbejdspartnere de stoler på og hvis kvalitet de kender, til gavn for kunderne og ja, mindre hovedpine for Mads og Kurt.

De deler ofte tips og tricks på hjemmesiden, som ofte kommer med ekspert råd af forskellige karakter når det kommer til at vælge eller vedligeholde storkøkken inventar.

De er stedet hvor der ikke er rabatordninger og kundeklubber, men prisen er den rigtige med det samme.

Send til en kollega

0.031