23948sdkhjf

Er du synlig der, hvor dine kunder er?

Du har helt sikkert hørt ordet ”SEO” blive brugt i flæng, men hvis man ikke kender til begrebet i forvejen, kan det være svært at udlede, hvad det drejer sig om.

SEO er en forkortelse for ”Search Engine Optimization”, og kort sagt betyder det søgemaskineoptimering på dansk. Målet med at arbejde med SEO er at opnå de bedst mulige placeringer i organiske søgeresultater, som f.eks. Google. 

Du ved måske, at du også kan betale dig fra dine rangeringer på Google ved hjælp af Ads. I dette tilfælde er der dog tale om de resultater, som søgemaskinen selv genererer.

Hvordan bør du arbejde med SEO?
Når vi snakker SEO, er der stor konkurrence om synligheden på søgemaskinerne. Mange tænker fejlagtigt, at det handler om at få så mange besøgende på sit website som muligt. Dog er der ikke meget ved det, hvis de besøgende ikke finder dit website relevant og dermed ikke foretager et køb, tilmelder sig et arrangement eller lignende. 

Derfor er målet med SEO altså at tiltrække de kunder, hvor du kan gøre en forskel, opfylde et behov eller løse et problem. Men hvordan gør man lige det?

Søgeordsanalyse og indholdsoptimering
Først og fremmest er det vigtigt at sikre, at Google forstår dit website, så alle retningslinjer fra Google også bliver opfyldt. Dernæst skal der arbejdes med en søgeordsanalyse, som har til formål at fremhæve, hvordan din målgruppe begår sig, når de søger på nettet. 

Her kan bruges data fra bl.a. Google Analytics til at se, hvilke af dine kategorier der er vigtigst eller hvilke relevante søgeord, som du med fordel kan arbejde med. 

Resultaterne fra søgeordsanalysen kan dernæst bruges til at optimere indholdet på dit website – herunder produktbeskrivelser, kategoritekster og blogindlæg. Når du bruger data fra søgeordsanalysen, kan du inddrage de mest fordelagtige søgeord samt aspekter fra søgeordsadfærden, så din målgruppe har de bedste forudsætninger for at finde dit website. 

Du kan få hjælp af et professionelt team!
Som du måske kan fornemme, er SEO en teknisk omgang, der hele tiden skal følges op på. Det kræver ekspertviden og erfaring, og derfor kan det være en fordel at alliere sig med et kompetent SEO-team eller en konsulent, som kan hjælpe dig med at nå dine mål. 

Fordelen ved at kontakte et SEO-bureau er, at de i mange tilfælde også vil stå for den eksekverende del, så du ikke blot får en rapport med alle resultaterne, og derefter selv skal føre det ud i livet.

Send til en kollega

0.065