Virksomhed indtager førende position
Der findes nu flere virksomheder i Danmark der gør sig gældende indenfor online handel. Det at købe ting på nettet, små som store, er blevet en så essentiel del af den måde vi forbruger på, at dr nu findes gode, danske butiksalternativer for et hvert behov. Dette er en stor fordel, hvis du gerne vil undgå dyr international fragt og told, men hvad sker der egentlig med kundeservice, når man går fra de fysiske offline butikker, til online butikker? Hvad er der sket, som gør at en dansk virksomhed indtager en førende position som forhandler af marineudstyr online?
Kundeservice online - en ny trend
Der er mange der er skeptiske til, hvad der sker med kundeservice, når butikker går fra at være offline til online. Det siger sig selv, at der bliver lagt stor vægt på kundens oplevelse og kundeservice generelt når man åbner en fysisk butik med medarbejdere, der er der for at vejlede og hjælpe. Dette element kan i stor grad være sparet væk når det kommer til online butikker, og gør at mange netbutikker kan tilbyde meget lavere priser end nogen fysiske butikker kan, der skal betale husleje på ofte, dyre, centrale adresser, og medarbejdere som kan tilbyde den kundeservice kunderne kræver og ønsker. Det er mange kunder der accepterer at dette element i stor grad er væk når de handler online.
Det er ikke længere nødvendigt at skulle interagere med ægte mennesker når man handler på nettet, men er dette egentligt godt? Man sparer penge – ja, men noget tyder også på at man kan træffe dårligere valg og beslutninger når man køber på net, fordi man mangler den vejledning som fysiske medarbejdere kunne tilbyde. Mange danske og internationale netbutikker anerkender dette behov, og indser at de ska tilbyde et element af god kundeservice for at kunne overleve, også på nettet. Dette gælder i stor grad store virksomheder, men også små onlineforhandlere af specialudstyr og nicher.
Trustpilot og anmeldelser giver bedre kundeservice
I tillæg oplever man, at tjenester som Trustpilot, hvor onlinebutikker bliver anmeldt og ranket på nettet af kunderne, har fået stor indflydelse, både på hvilke butikker forbrugere vælger at købe fra og for hvordan kundeservice nu bliver mere og mere varetaget i danske og internationale netbutikker. Mange kunder vil undgå at handle hos forhandlere, der har en dårlig score på Trustpilot, ligeledes er der mange virksomheder der sætter stor stolthed i at have tilfredse kunder. Det øger sandsynligheden betragteligt for at kunderne kommer tilbage og køber hos en forhandler igen, og giver forhandleren godt ry og på sigt måske også endnu flere kunder.
Fokus på kundeservice hos dansk forhandler af marineudstyr
Den danske forhandler af marineudstyr marineudstyr.dk, har indført en række gode tiltag for at kunne give god kundeservice til sine kunder. Marineudstyr.dk blev etableret allerede i 2009 og er en af de mest omfangsrige butikker for marineudstyr i Danmark. At sælge marineudstyr på nettet kræver nemlig stor ekspertise, og det er derfor helt essentielt at kundeservice og kundskab er på plads, for at kunne vejlede kunder bedst muligt. Det er altså ikke uden grund, at denne forhandler er førende indenfor marineudstyr i Danmark. Et stort udvalg og god kundeservice sikrer dette. Der er en livechat funktion på siden, der gør det nemt at komme i kontakt med medarbejdere, og få live vejledning til sit eller sine køb. Kontakt Marineudstyrk.dk her for fantastisk kundeservice, og sikker ekspertvejledning indenfor marineudstyr.
Som vi har nævnt tidligere, er god kundeservice og professionel kontakt med kunderne, alfa og omega for virksomheder der klarer sig godt online. En bedrift som marineudstyr.dk, klarer sig godt, netop fordi der er så meget fokus på at give kunderne en god og værdifuld kundeoplevelse. Det kan man se på alle de fine anmeldelser og den personlige kontakt. Der er både navn og billede på, så man føler man får hjælp af et rigtigt menneske, og ikke bare en kold computer. Det har meget at sige for fremtiden, at virksomheder kan matche fysiske butikkers kundeservice online.
God kundeservice online har ikke mindst også noget at sige for troværdighed. De fleste vil gerne handle et sted de føler det er sikkert at købe fra, og hvor der ikke er nogen risiko for at blive snydt. Når vi tjekker medier som Trustpilot, er det netop for at se hvilke oplevelser andre kunder har haft, for at sikre os, at det er sikkert at handle, at vi kan have tillid til virksomheden. God kundeservice og hurtig respons er noget af det der gør os mest sikre når vi handler online.