23948sdkhjf

3 gode råd til at indrette kontoret på

Hvis du står og skal indrette kontoret på ny, og måske er brændt lidt tør for ideer, så kommer her tre gode råd i forhold til, hvad du skal tænke over, når du indretter kontorer i 2019.

Der er mange ting, du skal tage stilling til, når du vælger at kaste dig ud i et nyt design af kontorlokalerne. Hele kontorets generelle indtryk afspejler sig nemlig også i de mennesker, der har sin daglige gang i lokalet samt dem, der måtte besøge kontoret i et forretningsmæssigt ærinde. For kontorets indtryk er nemlig med til at give et førstehåndsindtryk, og det er noget, som mange virksomheder slet ikke tænker på, når de skal påbegynde indretningen af kontoret på. Derfor kigger vi i denne artikel på, hvordan man kan indrette kontoret bedst.

Vær kreativ når kontoret indrettes
Kreativitet er et nøgleord, hvor som helst man begiver sig hen - det gælder også i indretningen af kontoret, hvor det er vigtigt, at man tænker kreativitet ind i opbygningen af kontoret. Det kan man for eksempel gøre ved hjælp af forskellige citater, plakater og planter, der er med til at bidrage til rummets stemning. En anden mulighed er selv at lade medarbejderne, der skal bruge lokalet, bestemme hvad de gerne vil have på væggene, i loftet og på skrivebordene. Tidligere har virksomheder haft succes med selv at udsmykke deres vægge med kunstværker lavet af dem, der er en del af virksomhed - det er en rigtig god måde at få inkluderet alle medarbejdere i arbejdsmiljøet. Hvis det er noget, der kunne være interessant, så kan man finde alle mulige kunstnerartikler hos Pentel, der leverer alt i maling, lærred og så videre, hvis kontoret skal udsmykkes kreativt.

Optimer kvadratmeterne og skab mere plads
En anden del, der virkeligt er vigtigt at have med i sine overvejelser, når der skal indrettes kontor, er udnyttelsen af kvadrameterne i rummet. Der er utrolig mange kvadratmeter, der går til spilde, hvis man ikke udnytter rummets størrelse ordentligt. Brug kvadratmeterne fornuftigt og sørg for, at der skabes så meget plads på kvadratmeterne som overhovedet muligt. På den måde skaber man et mere dynamisk kontor, og arbejdsmiljø bliver altid bedre af, at rummets opholdsplads er optimalt udnyttet. Derfor er det andet gode råde i denne artikel, at man skal sætte sig ned og tænke over, hvordan man udnytter rummets mange kvadratmeter optimalt, så det både tager højde for medarbejdernes plads og mulighed for bevægelse i rummet.

Cubicles holder stadigvæk i 2019
Det er 2019 og jo, Cubicles fungerer stadigvæk. Det fungerer ihvertfald, hvis man gerne vil have produktive medarbejdere, der yder maksimalt og er så effektive som overhovedet muligt. Det er muligt, at man ofrer mere af “hyggen” på arbejdspladsen, men til gengæld kommer medarbejderne til at opdage, at de er meget mere effektive i deres arbejdstid. Derfor kan man med fordel, og hvis man er en større virksomhed investere i de små rumdele, der nærmest giver mulighed for at have sit eget lille “mini-kontor” på kontoret. Det hjælper ihvertfald på produktiviteten i virksomheden. 

Send til en kollega

0.063