23948sdkhjf

Sådan leverer du den gode salgstale til kunden

Der er utrolig mange mennesker, der i tiden gerne vil tage patent på, hvordan du leverer den rigtige salgstale til kunden.

Faktum er, at alle disse mennesker helt sikkert har ret i deres påstande og metoder - det er bare ikke sikkert, at det hjælper i dit tilfælde og i din situation. For selvom du gør nok så meget rigtigt, så er der alligevel altid en ting at forbedre. Det kan være, at salgstalen ikke er helt god nok. Det kan være, at du ikke hviler nok i dig selv. Eller det kan være, at din Powerpoint-præsentation ikke sidder lige i skabet. Hvis sidstnævne er tilfældet kan det anbefales at tage en af kurserne hos Proximo. Her kan man lige få styrket sine evner i alt fra Powerpoint-præsentationer til VBA-programmering i excel.

Skriv en killer-pitch, når du skal præsentere dine ideer
At kunne levere en god salgstale, der for alvor at kan tænde interessen hos kunden, er nok en af de vigtigste dele af selve præsentationen. Det er her, hvor du skaber lytterens interesse til dit produkt/dine ideer eller hvad du nu end forsøger at sælge. Leveringen er ultra-vigtig, så hvis du ikke altid er super skarp på den, så forbered dig. Skriv et manuskript inden, og øv det igennem nogle gange så du ved, hvordan du skal præsentere de vigtigste pointer. Forbered dig ordentligt på at levere en killer-pitch, så kan du også være sikker på, at den går rent hjem hos kunden. For med en rigtig god salgstale kan man komme rigtig langt - selv med en halv-sløj Powerpoint-præsentation.

Lav simple, men indholdsrige Powerpoints
Hvis du dog vil tage en god præsentation til det næste niveau, gør du klogt i at lære om Powerpoint-kunstens ædle regler. Der er nemlig et par grundlæggende principper og et par uskrevne regler, som man skal forsøge at følge, hvis man gerne vil levere den perfekte salgstale. Det handler ganske enkelt om, at Powerpoints ikke nødvendigvis er bedst, hvis de er plastret til med bullet-points og tunge data. Gør det simpelt og overskueligt for publikum, så det er nemt at overskue, hvad der bliver fortalt om. På den måde sikrer du, at du ikke taber nogen på gulvet i din pitch, fordi de ikke hører efter. Det sker nemlige sommetider, at mange tilhører får alt for travlt med at nærstudere dine slides, fremfor at lytte til hvad du har at sige. Hold derfor gerne dine slides helt simple, brug gerne billeder og videoer, og hold igen med de mange tekst-tunge slides og tal. 

Hvil i dig selv og tro på dit budskab - så virker du mere troværdig
Det er videnskabeligt bevist, at hvis du hviler i dig selv og tror på dit eget budskab, så trænger det også bedre igennem hos dit publikum. Det skyldes, at der er en vis portion troværdighed, der ikke på samme måde kan spores, hvis du ikke selv tror på dit eget budskab. Derfor er det vigtigt, at du leverer det med en vis selvsikkerhed og tro på egne evner. På den måde sikrer du, at budskabet trænger klarer igennem, og at du i sidste ende og sælger mere. 

Send til en kollega

0.052