23948sdkhjf

Den tyske bilindustri står overfor store forandringer

Tyskland er et af verdens førende når det kommer til eksport af biler. Men over den næste årrække, vil bilindustrien i Tyskland gennemgå en række forandringer – dette skriver Nordeainvestmagasinet.dk.

De nye tiltag indebærer blandt andet nogle elektroniske omvæltninger. Derudover skal de tyske bilproducenter ekspeerimentere med førerløs transport som forventes at blive en stor industri i løbet af det næste årti.

De elektriske biler skal frem i Europa
I Kina og Californien er de elektriske biler i høj grad at finde på landevejene. Men den nye, smart og miljøvenlige tendens har endnu ikke fået et fast greb om Europa, og de elektriske biler skal derfor snart have et gennembrud på europæisk jord.

Denne problematik har de tyske bilproducenter taget til sig, og bilmærker som Volkswagen har investeret flere milliarder til udvikling af elektriske biler i løbet af de næste par år.

Førerløse biler bliver en realitet
De førerløse biler har været et samtaleemne i flere år – men nu bliver der gjort alvor af den topmoderne tendens, som snart indtræffer på bilmarkedet. I løbet af de næste par år, kan vi nemlig forvente, at førerløse biler dukker op på landevejene – en ny, spændende og ikke mindst dyr tendens på bilmarkedet.

De tyske bilproducenter vil også tage del i denne fremtidige teknologi, og hvis de kan hoppe med på fremtidstendensen, ville dette have stor betydning for den fremtidige økonomiske situation.

Økonomiske forandringer
Selvom Tyskland med deres nye tiltag tager skriftet i fremtidens retning, risikerer deres økonomi at blive hårdt ramt, hvis ikke de formår at vinde på tiltagene, siger Mark Andersen chef for Tjeklån.dk og moremoney.dk.

Tyskland er Europas største eksportmarked af biler, og derfor består store dele af det tyske erhvervsliv af arbejde med biler. Også derfor vil det ramme hele den tyske økonomi hårdt, hvis de tyske bilmærker mislykkes med at fremstille både elektriske biler samt førerløse biler.

Send til en kollega

0.184