Mens de fleste forventer, at private bilister vælger tunnelen frem for færge, bliver der hård kamp om den tunge trafik, når Femern-tunnelen åbner i 2029.
Over 750.000 lastbiler fragtes hvert år over Femern Bælt, og de skal vælge mellem færger og tunnelen, når de i fremtiden skal planlægge deres ruter.
Ifølge adm. direktør i DTL - Danske Vognmænd,...
Hård kamp venter om fragtkunder på Femern Bælt
Pris og frekvens vil afgøre, om vognmænd sejler eller kører, når de krydser Femern Bælt, mener DTL
Erik Østergaard, DTL: Pris og hyppighed af afgange vil afgøre om vognmænd tager færgen eller tunnelen. Foto: DTL
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement