Byggeriets virksomheder er blevet markant bedre til at bruge gængse digitale værktøjer og branheløsninger, siden coronakrisen ramte landet i foråret. Til gengæld er virksomhederne knap så gode til at videndele
Det viser en ny undersøgelse fra Molio - Bygggeriets Videnscenter.
- Ni ud af 10 virksomheder i byggeriet har for eksempel forøget deres...
Byggeriet har fået en digital opblomstring under coronakrisen
3
Billeder
Det er de færreste entreprenører, der har brug for at investere i Virtual Reality (foto fra virksomheden BIM Equity), der kan give både udførende og brugere en fysisk fornemmelse af et fremtidigt byggeri. Men DI Dansk Byggeri og Molio - Byggeriets Videnscenter ønsker sig større investeringer i teknologi, der kan sikre videndeling i hele værdikæden og måske styrke samarbejdet mellem arkitekter, entreprenører og konstruktører. (Arkivfoto: John Ehbrecht)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement