23948sdkhjf

Raunstrup: Håndværkere på skolebænken skærer gennemløbstiden

Hvis det står til entreprenørvirksomheden Raunstrup skal det være helt normalt, at firmaets ansatte indfinder sig på uddannelsesinstitutionen Dania i Silkeborg. 

Tanken bag er, at håndværkerne skal mestre mere end håndværket. De bærer også en stor del af ansvaret for kundens totale serviceoplevelse fra start til slut, skriver Raunstrup i en pressemeddelelse.

Ifølge adm. direktør i Raunstrup, Søren Kristensen, skal kunderne have oplevelsen af at være velinformerede og trygge, ikke kun have udført et stykke arbejde, udbedret en forsikringsskade eller lignende.

Tiltaget med den ekstra uddannelse er i tråd med den udvikling fra traditionel håndværksvirksomhed til serviceorganisation, som Raunstrup har arbejdet med de seneste tre år. 

Efteruddannelsen sker i første omgang for medarbejdere i divisionen for Bygningsservice, men på sigt skal alle 250 håndværkere igennem kommunikations- og kundetilfredshedsuddannelsen, der strækker sig over otte uger. 

- Jeg mente selv, at jeg har rimeligt nemt ved at snakke med kunderne
Entreprenørvirksomheden sendte første hold håndværkere på skolebænken i slutningen af 2018. I midten af marts i år afsluttede hold nummer to deres efteruddannelse i blandt andet verbal og nonverbal kommunikation, konfliktløsning og relationer. 

En af dem, der gennemførte uddannelsen, er Per Johnson, der arbejder som planlægger hos Raunstrup, og koordinerer arbejdsopgaver fra anmeldelse til udførelse af skader og opgaver. 

- Til at starte med tænkte jeg, at kommunikation da ikke er så svært, og jeg mente selv, at jeg har rimeligt nemt ved at snakke med kunderne. Men allerede fra dag ét af uddannelsen kunne jeg begynde at bruge de ting, vi lærte overfor mine kunder og kolleger, siger Per Johnson og uddyber: 

- Nu oplever jeg, at jeg nærmest har halveret dagligdagens misforståelser. Mine kolleger og jeg er blevet langt bedre til at forventningsafstemme med kunderne, efter vi begyndte at tænke på, hvordan vi kommunikerer, og hvordan vi inddrager kunderne.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.136