23948sdkhjf

Digitalisering hjælper Daniel Aggers kloakfirma

Digitaliseringen af forretningsgangene hjælper til i fodboldspilleren Daniel Aggers firma Kloagger

En digitaliseret forretningstilgang lander direkte på bundlinjen hos Kloagger.

I samme øjeblik en ny servicemontør træder ind af døren til sit nye job hos kloakvirksomheden Kloagger, får han udleveret en iPhone med online timesagsstyrings- programmet Ordrestyring.dk. installeret.

Tiltaget er et led i en klar vækststrategi, hvor Kloagger allerede fra fødslen har digitaliseret og effektiviseret forretningstilgangen i alle led.

En strategi der allerede efter få år resulterede i positive tal på bundlinjen. Siden starten i 2013 er den familieejede kloakvirksomhed, Kloagger, der blandt andet har den tidligere fodboldstjerne Daniel Agger som hovedaktionær, vækstet næsten 100 procent årligt og vokset fra to til 20 ansatte. Og på trods af investeringer i udstyr og medarbejdere var der allerede for to år siden positive tal på bundlinjen.

- Vi har fra start haft en klar plan om, at digitalisering skulle være omdrejningspunktet for hele vores forretningstilgang. Det har givet os bedre overblik over sagerne, samtidig med store effektiviseringsgevinster. Og det er da blandt andet en væsentlig årsag til, at vi allerede nu kan se sorte tal på bundlinjen, forklarer John Agger, der er driftsleder og medejer hos Kloagger.

Bedre overblik og cashflow
John Agger peger på, at ved blot at installere timesagsstyrings-programmet Ordrestyring.dk, der taler direkte sammen med online regnskabsprogrammet e-conomic, har Kloagger digitaliseret og automatiseret hele administrationen.

Virksomheden

Kloagger har hovedkontor i Hvidovre og udfører en bred vifte af kloakopgaver for boligselskaber og industrivirksomheder.

Virksomheden er blandt andet også inden for de senere år blevet medlem af Danske TV-inspektionsfirmaers Kontrolordning, hvilket betyder, at virksomheden kan byde på højt specialiserede opgaver blandt andet inden for boligselskaber og forsyningsselskaber.

Det betyder blandt andet, at alle bilag ligger digitalt i programmerne, og der er derfor stort set ikke mapper i reolerne på hovedkontoret.

- Det betyder, at der skal bruges færre ressourcer, samtidig med, at det forretningsmæssige og økonomiske overblik, både på enkeltsager og det samlede for virksomheden, er forbedret væsentligt. Vi kan hele tiden følge udviklingen og med få klik klare faktureringen med det samme, hvilket også er med til at give et bedre cashflow, siger John Agger.

Alle montørerne hos Kloagger har downloadet mobilappen fra Ordrestyring.dk, hvor der er direkte forbindelse ind til hovedkontorets administrationsmodul. Det betyder, at når en servicemontør taster en færdig sag ind i deres app på mobiltelefonen, så lander det direkte på sagsnummeret på hovedkontorets administrationsmodul.

- Med ganske få klik kan vi færdiggøre faktura og sende den af sted. Hele automatiseringen betyder også, at fejlprocenten stort set er nul. Det er jo også vigtigt for kunderne, at alt kører professionelt og der er styr på alle detaljer på sagerne. Samtidig får vi frigivet tid, så vi kan levere en bedre kundeservice, siger John Agger.

Gearet til vækst
Hos Kloagger har man en klar ambition om at væksten fortsætter de kommende år. Derfor handler hele digitaliseringen af forretningen også om at være gearet til at koble sig på væksten, så den også genererer positive tal på bundlinjen.

- Du kan i dag kun drive en effektiv forretning, hvis du har digitale værktøjer, der generer effektiviseringsgevinster og samtidig giver bedre overblik, både over driften og økonomien, siger John Agger.

Kloagger landede i regnskabsåret 2016/2017 tre millioner kroner på bundlinjen.
Sigh

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079