Ny kæmpe-CAT til Palle
- Jeg havde jo lovet at købe den!
"Ja, jeg kom jo til at love på turen, at jeg ville købe en ny Cat 988, og man skal jo holde det, man lover", lyder det med et glimt i øjet fra Palle Svendsen.
Positiv købsoplevelse
Og sådan kom det så også til at gå. Nymølle Stenindustri skrev under på købskontrakten og fik for nylig leveret en Cat 988K af Pon Equipment. Maskinen kører nu hos Nymølle Stenindustri i Hedehusene, og selv om den blot har været i gang i en måneds tid, danner der sig allerede nu et godt billede af maskinen.
"Den er meget produktiv, og vi kan se en besparelse på brændstoffet i forhold til andre maskiner, vi har haft i samme klasse", siger Palle Svendsen.
Og vender hurtigt tilbage til selve købsprocessen, fordi købet af den 55 tons tunge Cat hjullæsser for Palle Svendsen er et godt eksempel på, hvad der giver værdi for hans virksomhed:
"Jeg har fuld forståelse for, at leveringstider kan ændre sig, men så længe sælgeren løbende orienterer og informerer mig om, hvor langt maskinen er i processen, så føler jeg mig i trygge hænder. I vores tilfælde skulle Cat´en afløse en anden maskine, og hvis ikke sælgeren undervejs havde fortalt om status på leveringen, kunne jeg have stået i en situation, hvor jeg havde skilt mig af med den gamle, før jeg havde fået den nye. Det er meget vigtigt med en sælger, der kender vores hverdag, og som tør at være ærlig", siger Palle Svendsen.
Mennesker betyder mest
I det hele taget vægter forhandlerens totale set-up meget højt for Palle Svendsen.
"Når jeg skal købe en ny maskine, som tilfældet med vores nye Cat, så betyder forhandleren 70 procent og selve mærket 30 procent. Nu har vi talt om sælgeren, men det er mindst lige så vigtigt, at vi fik en grunding instruktion af maskinen inden brug. Det betyder jo, at vi kommer til at kende maskinens fulde potentiale og kan udnytte den optimalt", siger Palle Svendsen.
Når maskinerne kører, og de har brug for service, er det igen mindst lige så afgørende med en god mekaniker.
"Når en mekaniker ringer til mig og siger, at han har lavet service, men også fortæller, at vi lige skal være opmærksom på en reservedel, som ser lidt slidt ud, men kan godt gøre 200-300 timer mere, ja så bliver jeg glad, og så ved jeg, at mekanikeren har forstået, hvad det vil sige at drive en virksomhed som min", siger Palle Svendsen.
Sigh