Byggefirma lancerer nyt renoveringskoncept
Lokato Entreprise A/S vil med nyt koncept have en større del af renoveringsmarkedet i Horsens og Omegn. Samtidig vil det købe huse og sælge dem videre
Godt 6.500 huse i Horsens er mellem 30 og 50 år gamle, og det får byggefirmaet til at tro på et stigende behov for renovering i de kommende år.
Derfor har Lokato Entreprise udviklet et nyt renoveringskoncept, som gør det enkelt for husejerne at styre renoveringsprocessen uden at få kedelige økonomiske overraskelser undervejs.
”Renovering af et ældre parcelhus løber som regel op i et stort, sekscifret beløb. Her gælder det om at kunne gennemskue de tilbud, man får – og at overskue konsekvensen af beslutningen”, siger Jens Mortensen, der er medindehaver af Lokato Entreprise, i en pressemeddelelse.
Seks trin
Renoveringskonceptet består af seks trin, som altid begynder med en uformel kontakt og et efterfølgende møde.
Som en vigtig lettelse for husejeren påtager Lokato Entreprise sig samtidig det overordnede ansvar for hele renoveringsprojektet - herunder byggestyring, tidsplan og aftaler med andre håndværkere.
”Målet med vores renoveringer er at genbruge det gode håndværk, der allerede findes i de ældre huse og føje nyt, godt håndværk til. Til sidst får du et bæredygtigt hus i et etableret kvarter med opvoksede hække og gamle frugttræer i haven – endda med lækrere løsninger og en bedre beliggenhed, end hvis du købte et typehus på en gold mark, som samlet set ville koste det samme”, siger Jens Mortensen.
Nyt selskab er på vej
Renoveringskonceptet er allerede afprøvet på en række huse i Horsens og omegn.
Samtidig arbejder Lokato Entreprise på stiftelsen af et nyt søsterselskab. Det skal ifølge Jens Mortensen opkøbe og renovere ældre familiehuse i Horsens og omegn for så at sælge dem igen.
Lokato Entreprise beskæftigede ifølge seneste regnskab for 2014/2015 otte mand og endte med en bruttofortjeneste på 3,8 mio. kroner, mens resultatet før skat landede på 1,02 mio. kroner – en fremgang på godt 390.000 kroner i forhold til året før.