23948sdkhjf

DAGENS LEDER: Vigtig sponsor-rolle

Det mener Licitationen, Byggeriets Dagblad
Den der lever skjult, lever godt. Sådan lyder et gammelt ordsprog. Og det skal da nok være rigtigt, at man kan komme langt ved at blive ved sin læst og ikke slå større brød op end man kan bage.

Men når det handler om at drive virksomhed, så gælder det naturligvis om at gøre sig synlig over for potentielle samarbejdspartnere og kunder.

Sponsorater i f.eks. sportens verden har traditionelt godt fat i virksomhederne i bygge- og anlægsbranchen. Mange lokale sportsklubber er helt afhængige af den økonomiske støtte som lokale håndværks- og entreprenørfirmaer yder. Og selvom det er vanskeligt at måle, hvor meget virksomhederne får ud af sponsorkronerne, så skaber de lokale sponsorater naturligvis lokal synlighed.

Nogle eksperter hævder, at investering i f.eks. fodboldaktier er investeringer som ikke gøres med hjernen, men med hjertet. Altså det samme som at sige, at risikoen er alt for høj i forhold til det forventede udbytte.

Her er det lidt anderledes med sponsorater, hvor man har lov til at investere med hjertet og stadig håbe på, at synligheden resulterer i nye opgaver.

Alle, der har deres gang i nogle af landets mange sportshaller ved, at hallerne er fyldt med reklamer fra byggerelaterede virksomheder. Det er med til at holde sportsklubberne i gang, men det er også med til at rekruttere unge mennesker til branchen fordi det som ung sportsudøver ligger lige for at spørge en af sponsorerne om det er en læreplads eller et job ledigt. Så synlighed i form af sponsorater handler altså også på lokalt plan om social ansvarlighed. Og her er byggeriets virksomhed i en liga helt for sig selv.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094