23948sdkhjf

Teknik og plan omsættes til spiseligt billede

3D-arkitekter og ejendomsudviklere sælger sig på mere end en planløsning og flygtige arkitektstreger
For ejendoms- og projektudviklere er det en enorm udfordring at få udarbejdet salgs- og markedsføringsmateriale, som kan sælge boliger på projektstadiet.

”Man køber jo ikke kun boliger med hjernen, men i høj grad også med hjertet, og vi har i nogle tilfælde haft svært ved at formidle vores designmæssige og arkitektoniske visioner til de mennesker, der skal købe boliger på projektstadiet, siger Elsebeth Gutheil Stoker, administrationschef i ejendoms- og projektudviklingsselskabet Bricks.

For meget information

Her kender man udfordringen med at få salgs- og markedsføringsmaterialet til at formidle den arkitektoniske version - fordi det tilgængelige materiale er for informationstungt, og de fleste almindelige reklamebureauer ikke har den tekniske baggrund, der skal til for at kunne forstå baggrundsmaterialet:

”Som fagpersoner er vi jo vant til at læse tekniske tegninger, men vi kan simpelthen ikke forvente, at ganske almindelige mennesker skal kunne træffe så vigtig en beslutning som et boligkøb på den baggrund. En bolig sælger ikke sig selv på en planløsning og et par flygtige arkitektstreger”, siger Elsebeth Gutheil Stoker.

Hun fremhæver, at den digitale revolution har højnet forventninger til visuelt salgsmaterialet, måske især samarbejdspartnere på ejendomsudviklingsprojekter.

En fiktiv boligreportage

Et af de seneste – og vigtigste - projekter i Bricks’ portefølje er projektet Klostergaarden centralt i Aarhus – et prestigeprojekt, der omfatter 46 ejerlejligheder og en restaurant i stueetagen.

Her har Bricks samarbejdet med tegnestuen Dimension Design, som kan forvandle tunge tekniske dokumenter til materiale, der nærmest som en boligreportage kan give et solidt visuelt indtryk af den færdige bolig

Tegner fremtidens boliger

Derfor har Dimension Design specialiseret sig i at kombinere discipliner, der ellers traditionelt hører til i tre forskellige brancher: arkitektur, 3d-visualisering og design. Det giver bureauet et udgangspunkt for rådgivning af netop udviklingsselskaber.

”I den sammenhæng agerer vi både tekniske tegnere, reklamebureau og stylister, siger Uffe Bengaard.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111